سید نظام مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی آبان ماه هر سال در مدارس کشور و کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز می کنند. 

وی افزود: دانش آموزان شرکت کننده در انتخابات مجلس دانش آموزی کشور و کهگیلویه و بویراحمد اعضای منتخب این شوراها هستند.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتخابات مجلس دانش آموزی نیز هر ۲ سال یکبار در مدارس کشور و این استان برگزار می شود.  

مرادی عنوان کرد: این انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد در مدارس ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: امسال قرار است که در تمامی استان های کشور برای نخستین بار یک پارلمان مشورتی با عنوان پارلمان دانش آموزی استان شکل گیرد.

مرادی گفت: باید برای تمامی منتخبان شوراهای دانش آموزی شهرستان ها و مناطق آموزشی ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد شرایطی فراهم شود تا هر ۶ ماه یکبار این پارلمان را با حضور جمعی از مسؤولان اجرایی استان برگزار کنند.

وی اظهار داشت: این امر زمینه ساز ارائه هر چه بهتر مسائل و مشکلات مدارس محل تحصیل دانش آموزان ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و بویراحمد بوده و مسؤولان اجرایی استان نیز می توانند نسبت به پیگیری و رفع آنها تلاش و همت لازم را داشته باشند.  

مرادی افزود: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۸۸ دانش آموز شامل ۴۴ پسر و ۴۴ دختر مقطع تحصیلی متوسطه دوم در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش این استان واقع در میدان معلم شهر یاسوج و با حضور ناظر کشوری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: یک پسر و یک دختر از این تعداد به مدت ۲ سال به عنوان نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد عضو مجلس دانش آموزی کشور می شوند. 

مجلس دانش آموزی یک تشکل و نهاد صنفی مشورتی است که اعضای آن در زمینه انواع مسائل، مشکلات و مباحث دانش آموزی تبادل نظر کرده و نظرهای خود را در قالب سند تدوین و به مراجع تصمیم گیری ارائه می دهند.

تعداد دانش آموزان پسر و دختر مشغول به تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۱ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.