عزیز فیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو برای برگزاری انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد نیاز است که با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش غیردولتی استان همگی آنها تأمین شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی از سوی وزارت کشور به عنوان بازرس برای صحت امر انتخابات تعیین و در شعبه های اخذ رأی مستقر می شوند.

رییس هیأت بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازرسان حق دخالت در امور اجرایی روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارند اما در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی آن را گزارش می دهند.

فیلی عنوان کرد: گزارش های ارائه شده مبنای برخورد هیأت های نظارت، دادگستری و دادستانی استان ها و شهرستان های کشور برای برخورد با انواع تخلفات انتخاباتی خواهد بود.

وی ابراز داشت: ۸۰۴ شعبه اخذ رأی در انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده و تعداد اعضای هیأت بازرسی، بازرسان و بازرسان ویژه این استان نیز افزون بر ۹۰۰ نفر است.

رییس هیأت بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۷ ساعت آموزش به این افراد ارائه شده و کتابچه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و وظایف بازرسان نیز در اختیارشان قرار گرفته است.

فیلی اظهار داشت: انتخابات پیش رو در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایانه ای برگزار می شود و با این روش امکان استفاده از شناسنامه افراد فوتی یا مدارک شناسایی جعلی و غیرمجاز از بین می رود.

وی افزود: آموزش های لازم به کاربران سیستم های رایانه ای اخذ رأی کهگیلویه و بویراحمد در فرمانداری ها و بخشداری های این استان ارائه شده است.

رییس هیأت بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان به همراه امکانات، تجهیزات و ظرفیت های موجود در استان درگیر برگزاری انتخابات پیش رو هستند.  

فیلی عنوان کرد: شرایط برای برگزاری پرشور و همراه با امنیت و سلامت انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد فراهم بوده و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

وی ابراز داشت: تعامل، همدلی و هماهنگی لازم بین تمامی مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری انتخابات پیش رو در این استان وجود داشته و نشست های متعددی نیز با فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی برگزار شده است.

رییس هیأت بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های خدمات رسان و عوامل راهداری این استان برای بازگشایی جاده های ارتباطی و کاهش مشکلات ناشی از بارش احتمالی باران و برف در روز برگزاری انتخابات پیش رو در آماده باش کامل بوده و در گردنه ها، راه های روستایی و فرعی و راهدارخانه ها مستقر می شوند و بالگرد نیز برای مناطق سخت گذر استان پیش بینی شده است.  

فیلی اظهار داشت: تعدادی از ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد نیز به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: هرگونه حفاری در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از سوی شهرداری ها یا دستگاه های خدمات رسان این استان تا پس از برگزاری انتخابات پیش رو ممنوع است زیرا احتمال آسیب رساندن به شبکه های ارتباطی و فیبر نوری استان وجود دارد.

رییس هیأت بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیروی انسانی شرکت های برق این استان در روز برگزاری انتخابات پیش رو  برای جلوگیری از ایجاد اختلال در امر تأمین برق شعبه های اخذ رأی استان یا رفع سریع مشکلات احتمالی در آماده باش کامل خواهند بود.

فیلی عنوان کرد: بر اساس یک طرح ابتکاری از سوی حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعدادی از فرمانداران و معاونان سیاسی، امنیتی استانداران پیشین این استان در روز برگزاری انتخابات پیش رو اقدام به مشورت دادن و ارائه پیشنهادهای لازم به فرمانداران و بخشداران استان می کنند.

وی ابراز داشت: هدف از چنین اقدامی بهره گیری از تجربیات ارزنده فرمانداران و معاونان سیاسی، امنیتی استانداران پیشین کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود هر چه بهتر روند برگزاری انتخابات پیش رو در استان بوده و این افراد به هیچ وجه حق دخالت در امور اجرایی روند برگزاری انتخابات را ندارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

کهگیلویه و بویراحمد سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.