انتخابات در شهرستان های گچساران و باشت با سایر مناطق کهگیلویه و بویراحمد تفاوت هایی دارد که آن را خاص کرده است.

تقریبا تمام داوطلبان شاخص از اقوام و نمایندگان احزاب سیاسی این حوزه انتخابیه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده و این باعث شور و نشاط وصف ناشدنی در رقابت های این دوره شده است.

هر چند ترک های قشقایی نامزدهای جداگانه ای در انتخابات امسال دارند اما حوزه انتخابیه گچساران و باشت بیشتر از سایر نقاط این استان شاهد انتخاب براساس معیار تفکرات حزبی و سیاسی بوده که این امر باعث افزایش نشاط در این حوزه انتخابیه شده است.

شور و شوق مردم برای انتخاب نامزد اصلح و انتظار برای پیروزی به حدی است که تا پاسی از شب مردم در حالی که عکس نامزد مورد نظر خود را در دست دارند به تبلیغات ادامه می دهند.

تعداد زیادی از خودروهای شهروندان پر از تصاویر نامزدهاست و ستادهای انتخاباتی نیز با دعوت اقشار مختلف مردم مشغول تبلیغات هستند.

براساس آمار ۱۱۵ هزار نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت واجد شرکت در انتخابات هستند و باید یک نفر را راهی بهارستان کنند.تاکنون ۲ نفر در این حوزه انتخابیه انصراف داده اند با این وصف هفت نامزد در کارزار رقابت باقی مانده اند.

حضور هزاران نفر در میتینگ های تبلیغاتی خبر از شمارش معکوس برای خلق حماسه ای دیگر در این حوزه انتخابیه می دهد.

فضای مجازی پیشتاز در تبلیغات انتخاباتی

یکی از شهروندان گفت: کاهش تبلیغات در فضای واقعی و مصون بودن فضای شهری از آلودگی براثر ریختن عکس ها و بروشورها تفاوت انتخابات امسال نسبت به سال های پیش است.

مرضیه حسن پور افزود: امسال سهم زیادی از تبلیغات در فضای مجازی انجام می شود.

یکی دیگر از شهروندان افزایش بداخلاقی های انتخاباتی را از ویژگی های منفی انتخابات امسال عنوان کرد.مرتضی کشاورز اظهار داشت: در این دوره از انتخابات تبلیغات بر تخریب رقیب استوار است و به جز در موارد معدود برنامه خاصی از نامزدها مشاهده نشده است.

او پیش بینی کرد: حضور مردم با سلیقه های قومیتی و حزبی متفاوت در پای صندوق های رای در گچساران و باشت حداکثری خواهد بود.

یکی دیگر از شهروندان معتقد است شرکت در انتخابات به عنوان راهکاری برای ساختن آینده منطقه ضروری است.محمد یزدانی از مردم خواست با تحقیق درباره سوابق افراد به جای قومیت گرایی و حزبی به شایستگی افراد رای بدهند.

یک رای اولی گفت: خوشحالم که برای نخستین بار در سرنوشت سیاسی سرزمین خود سهمی دارم.امیر محمد حسن زاده درباره سهم تبلیغات در انتخاب اصلح گفت: بیشترین اطلاعات برای انتخاب را از فضای مجازی کسب کرده ام.

او ادامه داد: تبلیغات در فضای مجازی در این روزها باعث افزایش رغبت مردم برای حضور در پای صندوق های رای شده است.

آمادگی برای برگزاری انتخابات

فرماندار گچساران با بیان اینکه انتخابات در این حوزه انتخابیه بصورت نیمه مکانیزه برگزار می شود اظهار داشت: در خصوص دستگاه‌های احراز هویت و ارتباطات امن اقدامات فنی و امنیتی انجام شده است.

علی خوان پایه بیان کرد: پیش‌بینی های لازم در زمینه تامین زیرساخت‌های ارتباطی، تجهیزات و بهره‌ گیری از نیروی انسانی لازم جهت برگزاری انتخابات  نیمه مکانیزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه کاربران رایانه شعب اخذ رای آموزش های لازم را فراگرفتند  گفت: در این دوره از انتخابات ملاک احراز هویت رای دهندگان در تمام شعب اخذ رای از طریق دستگاه‌های احراز هویت است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کار برگزاری ، نظارت و امنیت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای را در این شهرستان انجام می‌دهند.

خوان پایه افزود: تعداد شعب اخذ رای ۱۰۵ مورد برای حوزه گچساران در نظر گرفته شده که  ۶۶ مورد در شهر و مابقی در روستاهاست.

خوان پایه ابراز کرد: تعداد اعضای شعب اخذ رای برای ۸۵ شعبه پنج نفر و ۲۰ شعبه هفت نفر پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت:همه ما باید با رعایت تقوا و امانتداری در انجام وظایف محوله تلاش کنیم.

فرماندار باشت گفت: تعداد هشت هزارو ۷۵۹ نفر بانو و هشت هزار و ۳۶۴ نفر مرد در این شهرستان واجد شرکت در انتخابات هستند.

وی بیان کرد: ۴۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان پیش بینی شده‌است.

حسینی تعداد صندوق‌های ثابت را ۱۸ مورد و صندوق سیار پیش‌بینی شده در باشت را ۲۸ مورد ذکر کرد.

وی ابراز کرد: این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور و مشارکت گسترده مردم در این رویداد بزرگ سیاسی را دارد .

حسینی در ادامه با توجه به تبلیغات نامزدهای انتخابات ،تصریح کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس، نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع است و چاپ عکس صرفا محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در اندازه ۱۰ در ۱۵ مجاز است.

وی افزود: همچنین طبق قانون انتخابات استفاده از هرگونه آثار مورد استفاده کاغذی، مقوایی، فلزی و پلاستیکی با ابعاد بیشتر از ۵۰ در ۷۰ ممنوع است.

وی ابراز کرد: ستادهای انتخاباتی نامزدها  به دلایل امنیتی و مسائل ترافیکی در خیابان های فرعی شهر باشت استقرار یافته است.

حسینی ابراز کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات باشت با رعایت قانون و بی‌طرفی فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند.

شهرستان های گچساران و باشت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.