کامروز امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۳ مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در این اداره کل پذیرش شده است.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۰.۷ درصدی داشته است .

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد ۵۸ مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شده و مابقی یا به عدم صدور مجوز و در برخی موارد نیز به دلیل عدم پیگیری مراجعان بایگانی شده است.

امینی ابراز داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۹ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ به نسبت سال ۹۵ به میزان ۳۰ درصد کاهش صدور مجوز سقط طبی را داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ظرف ۲ سال اخیر روند رو به کاهشی در تعداد پرونده های  سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود.

امینی بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا ۱۹ هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام شود.

در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می‌کند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پزشکان در مورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشکی قانونی باید محدودیت زمانی فوق را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.