به گزارش ایرنا، براساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی ، استان کهگیلویه وبویراحمد در سه سال متوالی گذشته به نسبت جمعیت در صدر آمار میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر صد هزار نفر در کشور قرار دارد.
کامروز امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در 11 ماه سال جاری 130 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی این استان پذیرش شد و از این تعداد 82 مورد با بررسی مدارک و مستندات منجر به صدور مجوز سقط طبی شد.
وی گفت که برای تعداد 28 مورد مجوز سقط صادر نشد و تعداد 20 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به دلیل پیگیری نشدن از سوی متقاضیان بایگانی شده است.
امینی افزود که آمار تشکیل پرونده برای سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته 128 مورد و صدور گواهی سقط درمانی 87 مورد بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی اظهارکرد که یکی از مهم ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی، مدت زمان بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا 19 هفتگی بر اساس سو نوگرافی های معتبر انجام شود.
امینی بیان کرد که در صورت رعایت شرایط زمانی، سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که سبب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای وی با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت که پزشکان برای ارجاع مادران باردار به پزشکی قانونی محدودیت زمانی فوق را مد نظر داشته باشند.
کهگیلویه وبویراحمد 700هزار نفرجمعیت دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.