به گفته برخی از شهروندان دوگنبدان شهرداری این شهر اقدام به قطع درختان در بلوار اصلی کرده است و درباره این اقدام کلیپی به اسم " کاندیدا با اره و تبر آمد" در فضای مجازی دست به دست می گردد .

علی شریفیان شهروند دوگنبدانی از این اقدام شهرداری ابراز تعجب کرد و اظهار داشت : شهرداری به جای حفاظت از فضای سبز و درختان شهر اقدام قطع درختان در حمایت از یک نامزد انتخابات کرده است .

وی تاکید کرد که این اقدام خلاف قانون بوده و باید از سوی نهادهای ذیربط مورد پیگرد قرار گیرد.

فرماندار گچساران در این زمینه گفت: قطع درختان بدون داشتن مجوز قانونی جرم است و براساس ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز هر گونه قطع و جابه جایی درخت باید در کمیسیونی متشکل از نماینده شورای اسلامی شهر، شهردار و کارشناس آشنا با فضای سبز مطرح و سپس با دلیل اقدام به اصلاح و هرس درخت شود.

وی بیان کرد: متولیان امر در زمینه قطع درختان در نقطه ای خاص در شهر دوگنبدان باید دلیل قانع کننده ای داشته باشند در غیر این صورت طبق قانون پیگیری و اقدامات لازم  در این زمینه به عمل خواهد آمد.

علی خوان پایه ادامه داد: آنچه در این زمینه گزارش شده نشان می دهد که شهرداری دوگنبدان در  یک نقطه خاص اقدام به قطع درختان کرده که بر اساس مستندات قانونی باید پاسخگو باشد.

وی ابراز کرد: در این زمینه ایرادات و اشکالاتی بر حوزه شهرداری وجود دارد و دستگاههای نظارتی باید اقدام کنند.

رئیس شورای شهر دوگنبدان در این زمینه گفت: یکی از وظایف شهرداری دوگنبدان کاشت و توسعه فضای سبز است و بدلیل عبور شبکه برق فشار قوی در مسیر بلوار اصلی و مرتفع بودن درختان این اقدام انجام شده است.

سید ناصر حسینی گفت: شهرداری دوگنبدان برای جلوگیری از خطرات احتمالی با مشارکت و هماهنگی اداره برق اقدام به اصلاح و هرس درختان کرده است.

 وی با بیان اینکه هر سال بهمن و اسفند ماه شهرداری دوگنبدان اقدام به اصلاح و هرس درختان می کند بیان کرد: شهرداری دوگنبدان سال گذشته در این زمینه اقدام به قطع ۵۰۰ اصله درخت کرد که هم اکنون شکل چتری گرفته است.

با این وجود دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: برای عوامل و امران قطع درختان در یکی از خیابان های شهردوگنبدان پرونده تشکیل شده است.

امیر حمزه بازیار افزود: پس از دریافت گزارش قطع درختان بلوار اصلی در کوی سه راهی شهر دوگنبدان از سوی نیروهای شهرداری برای تسهیل تبلیغات ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس بلافاصله پیگیری از سوی مراجع فصایی شروع شد.
وی بیان کرد: این اقدام در راستای فعالیت انتخاباتی برای یک نامزد خاص انجام شده که بررسی دلایل این تخلف در حال پیگیری است.
بازیار اظهار داست: عاملان و مرتکبان بزه قطع درخت شناسایی و برای انان تشکیل پرونده شده است.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: تشکیل پرونده بر اساس ماده یک قانون گسترش فضای سبز و ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی فصل مجازاتهای تعزیری انجام شده است.
وی افزود: دستور جلوگیری از قطع درختان در دیگر نقاط شهر نیز صادر شده است.
بازیار تصریح کرد: بزودی نتیجه بررسی این پرونده به اطلاع عموم مردم می رسد .

شهر یکصد هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران است.شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

شهرستان های گچساران و باشت در جنوب  استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شور ای اسلامی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.