الیاس تاج الدینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده در این زمینه تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 وی شمار پرونده های تشکیل شده در این زمینه را نیز پنج هزار و ۳۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: میزان پرداختی تسهیلات به ازای هر تن محصول دامی و یا زراعی خسارت دیده ۲۰۰ میلیون ریال و میزان کمک بلاعوض در این راستا نیز ۸۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: ۴۰ طرح مهم کشاورزی در حوزه های مختلف زراعت، دام و طیور، باغبانی و پرورش ماهی و آب و خاک در سطح استان در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی شد.

تاج الدینی یادآور شد که  ۳۵ مورد از این تعداد افتتاحی و پنج طرح نیز کلنگ زنی شد.

وی تصریح کرد: مجموع کل اعتبار هزینه شده و یا پیش ینی شده برای این طرح ها رقمی افزون بر یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی میزان اشتغالزایی این تعداد طرح اعم از افتتاحی و کلنگ زنی را نیز حدود یک هزار و ۵۵۲ نفر عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بزرگ بسته‌بندی مواد غذایی در شهرستان کهگیلویه و طرح تامین آب اراضی باباکلان در سطح ۵۸۰ هکتار و همچنین طرح کشاورزی تولید قارچ با سرمایه گذاری حدود ۳۶ میلیارد ریال در بویراحمد از مهمترین این طرح ها بوده است.

وی یکی از راهبردها وسیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی دراستان را نیز حفظ منابع آب وخاک و تبدیل اراضی دیم به آبی با استفاده از روش های نوین آبیاری ذکر کرد و گفت: تاکنون در سطح استان حدود ۱۲هزار هکتار از زمین های دیم تبدیل به آبی شده اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین بیش از ۴۰ درصد زمین های کشاورزی در استان به روش های نوین آبیاری مجهز شده اند.

تاج الدینی تصریح کرد: در زمینه کشت گندم نیز سال گذشته برای نخستین بار ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و در زمینه تولید دانه‌های روغنی نیز حدود ۲ هزار و ۷۰ تن در سطح استان تولید شد.

وی ادامه داد: امسال نیز افزون بر ۲هزار و ۳۰۰ هکتار دانه‌های روغنی و حدود ۱۰۰ هزار هکتار گندم در سطح استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان عنوان کرد: در بحث ذخیره مواد غذایی و صنایع تبدیلی کمبودهایی در استان وجود دارد که از سال گذشته به سمت ایجاد این صنایع حرکت کردیم و در این راستا از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

تاج الدینی از افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان از ۱۱ هزار تن به بیش از ۲۰ هزار تن خبر داد و تاکید کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیان ایجاد صنایع تبدیلی در استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.