به گزارش ایرنا، مجید صفایی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این تعداد طرح زمینه اشتغال ۱۱۶ نفر را فراهم می کنند.

وی افزود: موزه شهر یاسوج به عنوان بزرگترین موزه در منطقه جنوب کشور در این ایام افتتاح خواهد شد و همچنین موزه نفت استان کلنگ زنی می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح موزه نفت در دوگنبدان در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع زمین اجرا می شود.

صفایی بیان کرد: از دیگر برنامه های این دهه برگزاری چهارمین جشنواره ملی برفی دناست که در آن رقابت های مختلفی از جمله اسکی سرعت، برف پیمایی، اسکی نمایشی، ساخت تندیس های برفی برگزار می شود.

وی ابراز داشت: این جشنواره ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه به مدت ۲ روز برپا خواهد بود و در آن آیین بزرگداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میراث ماندگار تاریخ صفویه در دهدشت، گفت: هم اینک کار ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته است و ظرف ۲ هفته آینده کار مرمت آن آغاز می شود.

وی از متقاضیانی که قصد ساخت اقامتگاه های بوم گردی در استان را دارند خواست به این اداره کل مراجعه کنند و از تسهیلات های موجود در این زمینه بهره لازم راببرند. 

صفایی تاکید کرد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی رشد مطلوبی در استان داشته به گونه ای که از چنج مورد هم اینک به ۲۵ اقامتگاه در سراسر استان رسیده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۸۳ جاذبه گردشگری، ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است که ۷۷۰ مورد از آن ها به ثبت رسیده است.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.

دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می‌خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.