مجید صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دهه فجر امسال هفت طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری و عملیات اجرایی یک پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح ها با سرمایه گذاری ۱۴۹ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی می شود که زمینه اشتغال ۱۱۶ نفر را فراهم خواهد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افتتاح موزه یاسوج مهمترین طرح قابل بهره برداری حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان در دهه فجر امسال است.

عملیات اجرایی موزه باستان شناسی یاسوج از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود.

با توجه به اینکه ۳ هزار و ۷۰۹ عدد شیء شامل اشیای ثبتی، مطالعاتی در استان وجود دارد که، ۳۱۵ مورد در موزه کنونی یاسوج در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد این طرح اهمیت زیادی دارد.

موزه شهر یاسوج با احتساب محوطه سازی ۹ هزار مترمربع مساحت دارد و زیربنای آن نیز ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع است.

وی تصریح کرد:شروع عملیات اجرایی موزه نفت گچساران از دیگر طرح های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان در دهه فجر امسال است.

صفایی گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع زمین در نزدیکی جاده سلامت در کوی نفت شهر دوگنبدان اجرا می شود.

وی ابراز داشت:یک هتل در یاسوج و اقامتگاه های بومگردی از دیگر طرح های قابل افتتاح حوزه گردشگری استان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره منطقه ای برف دنا بهمن ماه امسال با حضور ۶ استان در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار خواهد شد از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

 صفایی اظهار داشت: این جشنواره روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه امسال در پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره ساعت ۱۰ بامداد روز پنجشنبه آغاز می شود و تندیس های برفی،عکاسی و شکار لحظه ها، اسکی سرعت، اسکی نمایشی، برف پیمایی و امداد و نجات کوهستان از برنامه های پیش بینی شده در جشنواره برفی دنا است.

صفایی تاکید کرد:برای برگزاری این جشنواره ۱۴ کمیته برنامه ریزی تشکیل شده و در حال همکاری برای برگزاری با کیفیت هستند.

وی ادامه داد: پیست کوب، سیستم گرمایشی و سرمایشی،پارکینگ و همه امکانات برای برگزاری جشنواره برفی آماده شده است

صفایی با اشاره به اینکه این جشنواره که در تقویم ملی ثبت شده و هر ساله برگزار می شود گفت: جشنواره امسال به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

وی افزود:در این جشنواره استان های فارس، اصفهان، بوشهر، خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شرکت می کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جشنواره منطقه ای برف در یاسوج، برای چهارمین سال است که در پیست اسکی کاکان برگزار می شود.

صفایی عنوان کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری زمستانه استان، ایجاد روحیه نشاط و ایجاد رقابت های سالم از اهداف برگزاری این جشنواره منطقه ای است.

وی تاکید کرد: در این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله برگزاری جانبی دیگری چون برپایی نمایشگاه های صنایع دستی تدارک دیده شده است.

پیست اسکی کاکان از مهم ترین پتانسیل های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به حساب می آید و سرمایه گذاری در این منطقه می تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در  شهرستان بویراحمد منجر شود.

این پیست نزدیکترین پیست اسکی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور است و به همین دلیل شرایط منحصر به فردی برای سرمایه گذاری بیشتر دارد.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.

دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می‌خورد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.