محمد مهدی بانشی روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در کودکان با سابقه واکسیناسیون ناکامل همزمان با دیگر استان ها از روز شنبه پنجم بهمن ماه در حدود ۵۰۰ مرکز بهداشتی درمانی، مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت استان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: این واکسن برای ۳۳ هزار نفر از کودکان هم استانی که در ۲ سال گذشته موفق به دریافت این واکسن نشده اند تهیه شده است و هم اینک هیچ گونه کمبودی در میزان آن وجود ندارد.

 سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: والدین نوزادانی که کودکان متولد ۹۵/۱/۱ تا ۹۷/۲/۱۷ دارند، برای دریافت واکسیناسیون فلج اطفال کودک به خانه و پایگاه های بهداشت محل خود، مراجعه کنند.

بانشی بیان کرد: اجرای طرح  واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال برای کودکان تا ۲۸/ ۱۲/ ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای بهره مندی کودکان مشمول این طرح در مناطق صعب العبور استان نیز اندیشیده شده است.

واکسن تزریقی فلج اطفال، برنامه تکمیلی واکسیناسیون در برابر این بیماری است. بر اساس توصیه سازمان جهانی ‏بهداشت همه کودکان باید واکسینه شوند. دریافت نوع تزریقی این واکسن از سال ۱۳۹۵ در اکثر کشورها ‏از جمله ایران دچار وقفه شد، اما حالا این مشکل برطرف شده است.

واکسن تزریقی فلج اطفال (پولیو) از شهریور ۹۴ با هدف ریشه کنی سریع تر فلج اطفال در جهان به برنامه واکسیناسیون ملی کشورمان اضافه شد؛ این واکسن در چهار ماهگی به کودکان تزریق می‌ شود و پدر و مادرها، آن را در کنار واکسن خوراکی فلج اطفال و واکسن‌های پنجگانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.