به گزارش ایرنا، این طرح به صورت نمادین در مرکز جامع خدمات سلامت شهید دستغیب یاسوج با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه اغاز شد.

پرویز یزدان پناه روز شنبه در در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در کودکان با سابقه واکسیناسیون ناکامل در ۷۰ مرکز بهداشتی و درمانی و ۴۰۰ پایگاه بهداشتی و خانه های بهداشت سراسر استان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: خانواده های ساکن در کهگیلویه و بویراحمد که کودکان متولد ۹۵/۱/۱ تا ۹۷/۲/۱۷ دارند می توانند برای دریافت واکسیناسیون فلج اطفال کودک با مراجعه به خانه و پایگاه های بهداشت محل خود، اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح در زمستان ۱۳۹۷ برای متولدین سال ۹۵ به بعد ساکن در ۹ استان از جمله بوشهر، اصفهان، فارس، یزد، مرکزی، گلستان، خراسان شمالی، تهران و البرز که در اولویت دوم و با خطر متوسط دسته بندی شدند، اجرا شد.

یزدان پناه ابراز داشت: طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال برای کودکان متولد سال ۹۵ به بعد سایر استان های کشور (استان های کم خطر) از بهمن ۱۳۹۸ اقدام می شود، تا برنامه واکسیناسیون فلج اطفال به روال عادی خود برگردد.

واکسن تزریقی فلج اطفال، برنامه تکمیلی واکسیناسیون در برابر این بیماری است. بر اساس توصیه سازمان جهانی ‏بهداشت همه کودکان باید واکسینه شوند. دریافت نوع تزریقی این واکسن از سال ۱۳۹۵ در اکثر کشورها ‏از جمله ایران دچار وقفه شد، اما حالا این مشکل برطرف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.