به گزارش ایرنا، علیرضا دولت آبادی روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این طرح ملی برای نخستین بار و از یک سال قبل تاکنون آغاز شده و در سه مرحله در کشور و استان اجرا می شود.

وی افزود: مرحله نخست این طرح ملی ثبت مشخصات کانون های فرهنگی، هنری مساجد در سامانه ملی «بچه های مسجد» و بر اساس شناسه خاص است.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ثبت مشخصات اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد نیز مرحله دوم این طرح ملی است.

دولت آبادی عنوان کرد: آخرین مهلت برای ثبت مشخصات اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور و کهگیلویه و بویراحمد در این طرح ملی ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

وی ابراز داشت: مرحله سوم و پایانی این طرح ملی نیز بارگذاری فعالیت های مذهبی، ملی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ایده های کانون های فرهنگی، هنری مساجد بر اساس ۳۶ شاخص است.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کانون های مساجد کشور و استان که می تواند در این طرح ملی بارگذاری شود شامل سرود، تئاتر، فیلم سازی، تولید نماهنگ، انیمیشن، بازی و نرم افزار، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تولید محتوا برای انتشار در فضای مجازی با موضوع سواد رسانه ای و آسیب های اجتماعی است.

دولت آبادی اظهار داشت: ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه بین اعضای کانون های مساجد استان ها ۲ طرح مهم را اجرا می کند.

وی افزود: این ۲ طرح شامل برگزاری مسابقه های کتابخوانی و طرح «شنبه ها با کتاب» است که بر اساس آن امام جماعت هر مسجد روزهای شنبه هر هفته یک کتاب را به نمازگزاران و اعضای کانون های مساجد معرفی می کند.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از پایان طرح ملی فهما یک استان برتر به عنوان پابتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب و ۸۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد شاخص کشور نیز معرفی می شوند.

دولت آبادی عنوان کرد: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای آگاهی بخشی در مورد این طرح ملی و اجرای هر چه مطلوب تر آن همکاری و مشارکت لازم را با ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان داشته باشند.

۶۴۵ کانون فرهنگی، هنری مساجد با تعداد اعضای افزون بر ۶۱ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۷۰ درصد آنها روستایی و عشایری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.