ولی بهره مند  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی های شب گذشته تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز به ترتیب در دشت بز سادات محمودی ۳۷، سوق ۳۴، قلعه دختر ۳۳، جاورده ۲۲، سی سخت ۲۱.۵، یاسوج ۱۶.۱، بوستان ۱۵، باشت ۱۳، گنجه ای ۱۲.۵، دهدشت ۱۱، چرام ۱۱، لوداب ۱۱، موشمی زیلایی ۸، دیشموک ۸، امامزاده جعفر ۵.۲، لیکک ۴.۱، قلعه رئیسی ۲ و دوگنبدان ۱ میلیمتر باران باریده است.

بهره مند بیان کرد: شدت بارش های این سامانه در استان تا اواخر وقت امروز انتظار می رود.

وی عنوان کرد: این سامانه روز یکشنبه از جو استان خارج خواهد شد و برای روز دوشنبه جوی آرام و پایدار بر اکهگیلویه و بویراحمد حاکم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خروج این سامانه سبب کاهش دمای شبانه می شود به طوری که در مناطق سردسیری دما به زیر صفر خواهد رسید.

ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۲۰.۲ و سی سخت ۴ درجه سانتی گراد بوده اند.

بهره مند همچنین با اشاره به کاهش دما، وزش باد و بارش باران در تمامی مناطق استان (گرمسیری و سردسیری)، گفت: کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی، محصولات خود را در برابر سرما محافظت کنند.

 میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیمتر کاهش یافته است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.