امام بخش قایدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها مکان مجاز قانونی برای خرید دارو ها و مکمل ها، داروخانه ها هستند زیرا که در صورت بروز هر نوع مشکل، موضوع به طور قانونی قابل پیگیری است.

وی افزود: عطاری های استان مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی هستند که تغییر شکل نداشته باشند و پودر و یا خرد نشده نیز نباشند، البته باید در نظر داشت که پودر و خرد کردن ادویه جات آشپزخانه در عطاری ها مانعی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین ارائه و فروش عرقیاتی که توسط شرکت های مجاز، دارای شماره ثبت، کد بهداشتی و پروانه بهره برداری تولید شده‌اند، بلامانع است.

قائدی ابراز داشت: انواع نمک های خوراکی که دارای مجوز تولید از وزارت بهداشت هستند، نیز مجاز به عرضه توسط عطاری ها هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مکمل های چاقی تقلبی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند، ابراز داشت: عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها بسیار زیاد است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای نمونه کپسول چاقی فرشته دارای عارضه های پس از مصرف بوده که فروش آن غیر قانونی است و فروش آن در عطاری ها ممنوع است.

وی بیان کرد: بدون تردید مطابق با قانون، با عرضه کنندگان این مکمل ها در عطاری ها، برخورد جدی خواهد شد.

بر اساس گزارش ایرنا، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان متخصص نبودن بخش عمده ای از گردانندگان بازار عطاری ها، ترکیب گیاهان دارو با داروهای شیمیایی و دخالت عطارها در امور پزشکی را از مهمترین تهدیدهای این داروها می دانند.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.