غضنفر آرام روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها این اسناد را باید تا پایان دی ماه جذب کنند.

وی روند جذب اسناد خزانه در استان را کند دانست وگفت: می طلبد دستگاه‌ها هر چه سریعتر نسبت به جذب این اسناد اقدام کنند.

آرام مهمترین دلایل کندی روند جذب اعتبارات را ثابت نبودن قیمت‌ها و ترس فروشنده‌ها از ضرر مالی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت اسناد هیچ گونه مشکلی وجو ندارد گفت:  به محض دریافت صورت وضعیت از سوی دستگاه ها، ذیل حساب با توجه به دستور مدیر کل و حواله‌ای که صادر می شود با سود ۱۵ درصد برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بیش از یکهزار و ۸۵۰ طرح عمرانی در مناطق مختلف استان وجود دارد.

جاده پاتاوه - دهدشت، چهار خطه های بهبهان - گچساران، یاسوج - شیراز، یاسوج - سمیرم، تأمین آب چهار شهر حوزه کهگیلویه از سد کوثر و تأمین آب آشامیدنی شهر لیکک از مهمترین طرح‌های در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد است.

میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در حال اجرای این استان  بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۷۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار و مابقی زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

 اسناد خزانه اسلامی یک ابزار مالی مبتنی بر بدهی دولت به نظام بانکی، ذینفعان و تامین کنندگان منابع است که در چارچوب ظرفیت های قوانین بودجه سنواتی، به وسیله خزانه داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می شود. 

اسناد خزانه، اوراق بهادار بانام یا بی نام است که خزانه داری کل با بهای اسمی معین و بدون کوپن سود با سررسیدهای حداکثر تا سه سال منتشر کرده و در قبال بدهی های قطعی بخش دولتی و با توافق بستانکاران به صورت تنزیلی (با کسر از بهای اسمی) در اختیار آنها قرار می دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.