به گزارش ایرنا، احد جمالی روز دوشنبه در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: لازم است که موانع و مشکلات پیش روی ساخت این مرکز هر چه سریعتر از سوی متولیان امر برطرف شود.

وی افزود: مسائل ایمنی و پدافند غیرعامل برای ساخت این مرکز به طور کامل رعایت شده و با جدیت هر چه بیشتر مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آخرین وضعیت یادمان شهدای گمنام این استان واقع در تپه نورالشهدای شهر یاسوج از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اعلام تا پیگیری ها و تصمیم گیری های لازم در مورد آن انجام شود.

جمالی عنوان کرد: نامگذاری خیابان ها، کوچه ها، محله ها، میادین و بلوارهای کهگیلویه و بویراحمد به نام شهدا باید بدون نگاه ایلی، طایفه ای و منطقه ای انجام شود.

وی ابراز داشت: مذاکره و مکاتبه با فرمانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های کهگیلویه و بویراحمد برای رعایت این مسأله مهم به زودی از سوی استانداری استان انجام خواهد شد.  

جمالی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت بیشترین میزان حضور را در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و هر چه قدر برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری و خانواده شهدای این استان تلاش و اقدام شود باز هم ناکافی است. 

وی اظهار داشت: تأثیرگذاری کنونی ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و عرصه بین المللی و عزت، عظمت، اقتدار و پیشرفت همه جانبه آن مرهون خون شهدا و رشادت های مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در کنار پارک مهرورزی شهر یاسوج ساخته می شود.

سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: اقدام های اولیه شامل طراحی، نقشه کشی، خاکبرداری، تسطیح زمین و محوطه سازی برای ساخت این مرکز انجام شده است.

وی افزود: این مرکز در بسیاری از استان های کشور ساخته شده یا مراحل پایانی ساخت را سپری می کند اما در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدام چندانی انجام نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مهمترین موانع و مشکلات موجود بر سر راه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان کم کاری شهرداری یاسوج به عنوان مجری آن است.

سرهنگ آسمند عنوان کرد: مشکل و مانع دیگر نیز اعلام مسؤولان شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر قرار داشتن زمین این مرکز در بستر رودخانه بشار است.

وی ابراز داشت: این در حالی است که زمین این مرکز افزون بر ۱۰۰ متر با رودخانه بشار فاصله دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از نشست با برخی مسؤولان اجرایی ارشد استان مقرر شد که ایمن سازی ساحل رودخانه بشار انجام و سپس عملیات اجرایی این مرکز آغاز شود.

سرهنگ آسمند اظهار داشت: مصوب شده که سالانه ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری یاسوج به ساخت این مرکز اختصاص یابد اما تاکنون چنین امری محقق نشده است.

وی افزود: سال گذشته ۶ میلیارد ریال و امسال نیز ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد به ساخت این مرکز اختصاص داده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسؤولان شهرداری یاسوج دلایل ناتوانی خود برای ساخت این مرکز را هر چه زودتر اعلام کنند تا اجرای آن به یکی دیگر از نهادهای دولتی استان واگذار شود.

سرهنگ آسمند عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام کهگیلویه و بویراحمد واقع در تپه نورالشهدای شهر یاسوج با وجود مزار هشت شهید گمنام و گذشت ۱۳ سال از ساخت اِلمان آن دارای مشکلات آب آشامیدنی، جاده دسترسی و روشنایی بود اما تاکنون فقط مشکل آب آشامیدنی آن برطرف شده است.

وی ابراز داشت: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات فرمانداری شهرستان بویراحمد برای توسعه و بهسازی این یادمان اختصاص یافت که به هیچ وجه کافی نیست.

سرهنگ آسمند گفت: اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال برای توسعه و بهسازی کامل این یادمان و ساخت جاده دسترسی و تأمین روشنایی آن نیاز است.

وی اظهار داشت: هفتمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت کهگیلویه و بویراحمد ۲۶ بهمن ماه امسال مصادف با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می شود.

سرهنگ آسمند افزود: ۳۰۰ مادر و همسر شهید کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره یک روزه با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل خواهند شد و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی و به ویژه نهادهای فرهنگی استان برای برگزاری مطلوب این جشنواره همکاری کنند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.