حسین کلانتری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر فرمانداران گفت: هر فرمانداری هم که نتواند به تعهد خود و رعایت اصل مهم بی طرفی در برگزاری انتخابات جامه عمل بپوشاند، خودش با شجاعت کنار رود و حتی به صداقتی که به خرج داده مسئولیتی در تراز جایگاه فرمانداری و یا حتی بالاتر آن برایشیش بینی می کنم.

وی در عین حال یادآور شد که رعایت اصل بی طرفی، قانون گرایی، امانتداری و دفاع از رای مردم به عنوان حق الناس به هیچ وجه نافی گرایش سیاسی و طرفدار نامزد خاصی بودن نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با صراحت اعلام می کنم که هیچ رایی از هیچ احدی در انتخابات کم و یا زیاد نخواهد شد و کمترین تخلف و تقلب در فرآیند انتخابات بدون پاسخ و برخورد قاطع نخواهد ماند.

کلانتری با اشاره به حضور برخی مدیران و افراد دارای مسئولیت در میتینگ ها و نشست های انتخاباتی کاندیداها نیز گفت: ملاک ومعیار در این راستا نیز قانون است.

وی ادامه داد: البته برای جلوگیری از بروز هرگونه شائبه ای دستور دادم که بررسی دقیق صورت گیرد و هر مدیری که در این مدت و تا زمان برگزاری انتخابات در نشست ها و جلسات نامزدی خاص شرکت کرده به هیچ وجه مسئولیتی در امر برگزاری انتخابات نگیرد.

کلانتری با اشاره به روند تعیین هیات های اجرایی نیز گفت: قانون مشخص کرده که فرماندار و یا بخشدار هر منطقه ای می تواند حداقل 30 نفر از افراد معتمد، دارای نفوذ و حسن شهرت را انتخاب کند.

وی بیان کرد: هشت نفر از این افراد نیز با تایید هیات های نظارت که دارای صلاحیت لازم باشند نیز تایید و بهمراه دادستان، فرماندار و مدیر ثبت احوال به عنوان هیات های اجرایی در هر شهرستان معرفی خواهند شد.

کلانتری با تاکید به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای وارد و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات ایجاد شود، تصریح کرد: مسائل طایفه ای، باندی، قومی، قبیله ای و حزبی در انتخابات جایی ندارد و قرار گرفتن بر مدار قانون و اجرای آن ملاک اصلی است.

با اتمام فرآیند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شمار داوطلبان این دوره از انتخابات در این استان به ۹۵ نفر رسید که پنج نفر از این تعداد زن و ۹۰ نامزد مرد هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به حوزه کهگیلویه بزرگ با ۴۵ نفر و گچساران نیز ۱۸ نفر بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس رویکرد جوان گرایی حاکم بوده گفت:  ۵۴ نفر از داوطلبان با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.

 ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.