حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همچنین حدود ۸۵۰ شعبه اخذ رای در هر سه حوزه انتخابیه استان شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام نیز پیش بینی شده است.

تعداد عوامل اجرایی انتخابات مجلس دهم در این استان ۱۸ هزار نفر و شمار شعب اخذ رای نیز ۷۷۱ مورد بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تصریح کرد: هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یا نیمه الکترونیک در استان ابلاغ نشده اما در صورت اعلام و ضرورت استا آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در کل فرآیند برگزاری آن را دارد.

کلانتری تاکید کرد: با اتمام فرآیند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شمار داوطلبان این دوره از انتخابات در این استان به ۹۵ نفر رسید که پنج نفر از این تعداد زن و ۹۰ نامزد مرد هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به حوزه کهگیلویه بزرگ با ۴۵ نفر و گچساران نیز ۱۸ نفر بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس رویکرد جوان گرایی حاکم بوده گفت:  ۵۴ نفر از داوطلبان با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.

وی گفت: همچنین در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با ۱۰۸ داوطلب سه نفر زن بودند که در این دوره با ۹۵ نفر تعداد زنان پنج نفر هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم در این استان به طور ویژه در دستور کار مسوولان قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مهمترین شاخص در عرصه انتخابات دانست و تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال در فضای امن، سالم و قانونمند برگزار خواهد شد.

کلانتری ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی دارای چند مولفه است که مهمترین وجه آن حضور و مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی خواهد بود.

وی برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را راهبرد و رویکرد اساسی مجریان و ستاد انتخابات استان دانست و گفت: متولیان امر با این جهت گیری که رأی مردم ناموس است و میزان هم رأی مردم است باید وارد این عرصه حساس شوند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: این تضمین و اطمینان را به مردم استان خواهیم داد که امنیت، سلامت و امانتداری از رأی مردم سرلوحه کار مجریان و متولیان امر انتخابات در استان خواهد بود و به صراحت از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می‌شود.

وی به مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات توصیه کرد که از هرگونه جانبداری از داوطلب خاص یا فعالیت علیه کسی به شدت خودداری کنند و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری به کار بندند.

کلانتری با تاکید به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای وارد و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات ایجاد شود، تصریح کرد: مسائل طایفه ای، باندی، قومی، قبیله ای و حزبی در انتخابات جایی ندارد و قرار گرفتن بر مدار قانون و اجرای آن ملاک اصلی است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.