اسماعیل جمیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد شامل ۱۳۵ مرد و ۱۰ زن بود.

وی افزود: میزان بدهی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال از این میزان بدهی از سوی طلبکاران و شاکیان رضایت یا تخفیف گرفته شد و ۱۰۰ میلیارد ریال مابقی نیز در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض از محل اعتبارات استانی، ملی، ستاد دیه و مبالغ پرداختی خیران و مردم استان تأمین شده است.

جمیاری عنوان کرد: زندانیان جرائم غیرعمد افرادی غیربزهکار هستند که حبس آنان دارای پیامدهای منفی متعدد برای اعضای خانواده آنان و جامعه است.

وی ابراز داشت: راهکار جلوگیری از آثار منفی ناشی از حبس زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت خیران و رضایت یا تخفیف بدهی از سوی طلبکاران و شاکیان خواهد بود. 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل کمیته های صلح و سازش در زندان ها و شوراهای حل اختلاف این استان و دعوت از طلبکاران و شاکیان به منظور گرفتن رضایت، تخفیف بدهی یا مهلت از آنان جزو اقدام ها و برنامه های مهم در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان است.

جمیاری اظهار داشت: تمامی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش جمعیت کیفری زندان های این استان به ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان به کار گرفته می شود.

وی افزود: هم اینک ۴۰۰ زندانی مرد و زن جرائم غیرعمد در زندان های کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

جمیاری بیان کرد: انتظار می رود که خیران همچون گدشته ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد را برای تأمین بخشی از بدهی زندانیان جرائم غیرعمد این استان یاری داده تا زمینه آزادی آنان هر چه زودتر فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.