مسعود ظفری روز سه شنبه در آیین راه اندازی مجدد کشتارگاه گچساران افزود: ۱۴ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات برای ساخت سردخانه، تامین قطعات نقل و انتقال ریلی و تاسیسات الکترونیکی هزینه شد.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع داخلی  شهرداری برای فضا سازی، ایجاد فضای سبز، آسفالت محوطه و مسیرهای دسترسی برای خدمت رسانی و رفاه حال مردم هزینه شد.

ظفری با بیان اینکه کشتارگاه گچساران تاکنون به صورت سنتی بوده گفت: هدف از تقویت زیرساخت های کشتارگاه نیمه صنعتی  عرضه گوشت بهداشتی و سالم به شهروندان و اشتغالزایی افراد و تداوم فعالیت کشتارگاه است.

وی تاکید کرد: شهرستان گچساران دارای  ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید و پرورش دام است که با توسعه کشتارگاه و استفاده از تمام ظرفیت آن می توان به یک واحد فعال در شهرستان مبدل شود.

ظفری ادامه داد: این کشتارگاه  هم اکنون دارای ظرفیت کشتار روزانه ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

وی تصریح کرد: پروژه مجتمع کشتارگاه سنتی گچساران در زمینی به مساحت ۱۳ هزارو ۴۵۰ متر مربع با زیر بنای یکهزارو ۴۰۰ متر مربع در سال ۷۵ به بهربرداری رسید.

فرماندار گچساران افزود: طبق مصوبه شورای سلامت، شهردار دوگنبدان در سال جاری اقدام به تعمیر تنها کشتارگاه دام این شهرستان کرد.

علی خوان پایه بیان کرد: هم اکنون سردخانه این کشتارگاه نیمه صنعتی ظرفیت ۸۰۰ راس دام در روز را دارد در حالی که قبل از تعمیر ظرفیت ۱۰۰ راس دام را داشت.

وی گفت: مهمترین اهداف بهره‌برداری این پروژه جلوگیری از انتقال بیماری در اثر حمل و نقل دام، جلوگیری از کشتار غیرمجاز در سطح شهر و حومه، حمل گوشت به جای دام زنده به بازارهای مصرف، اشتغالزایی است.

کشتارگاه دام گچساران  از روز سوم تیرماه ۹۸ از سوی شهرداری به دلیل مشکلات بهداشتی در این کشتارگاه تعطیل شد.

نامناسب بودن مکان، کشتار بصورت سنتی، کمبود فضای مناسب، کمبود کوره لاشه سوز، خرابی دستگاه شوکر برقی،  نداشتن خط کشتار ( ریل) و آب آشامیدنی بهداشتی از مهمترین مشکلات این کشتارگاه بوده است.

۴۰ نفر در این شهرستان با قصابی زندگی می گذرانند. 

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.