به گزارش ایرنا، احد جمالی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: باید به این افراد تفهیم کرد که هزینه کردن برای آموزش و پرورش و دانشگاه ها نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور و نسل های بعدی است.

وی افزود: کشورهای مختلف دنیا با سرمایه گذاری کلان بر روی آموزش و پرورش و دانشگاه های خود توانسته اند به توسعه، پیشرفت و موفقیت های ارزنده در تمامی عرصه ها دست پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از ایرادهای مهم مدیریتی در استان آن است که عمده مدیران اجرایی به دنبال مصلحت اندیشی، مماشات، کم کاری و سهل انگاری هستند.

جمالی عنوان کرد: این در حالی است که مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید با اقتدار و تدبیر از ارزش های نظام و منافع مردم پاسداری کنند.

وی ابراز داشت: با آن عده از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که اینگونه عمل نکنند برخورد اساسی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جای تأسف است که برخی مسئولان این استان برای اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش استان نه تنها کوتاهی کرده بلکه توجیهاتی بی پایه و اساس را نیز مطرح می کنند.

جمالی اظهار داشت: این یک نقطه منفی در عملکرد برخی مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد است و چنین افرادی نمی توانند به نحو مطلوب در استان مدیریت کنند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب سی.دی در اختیار خانواده ها و مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد تا بهتر بتوانند با جزئیات آن آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه، چشم انداز و مسیر حرکت وزارت آموزش و پرورش تا افق سال ۱۴۰۴ است.

هادی زارع پور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای جامع، کامل و دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند.

وی افزود: این سند مهرماه سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب نهایی رسید و برای تهیه و تدوین آن نیز یک گروه ۵۰۰ نفره اقدام به کار علمی و کارشناسی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سند دارای هشت فصل و ۶ زیرنظام است و اجرای تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور باید مبتنی بر آن باشد.

زارع پور عنوان کرد: هدف اصلی از تهیه، تدوین، تصویب و اجرای این سند تغییر و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور و حرکت آن به سوی یک الگوی اسلامی - ایرانی و در طراز انقلاب اسلامی ایران است.  

وی ابراز داشت: بر اساس این سند مدارس کشور کانون انواع تحولات فرهنگی و اجتماعی در هر محله یا منطقه خواهند شد.  

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند معلمان کشور عنصر اصلی تعلیم و تربیت بوده و دارای شخصیت علمی و تربیتی می شوند. 

زارع پور اظهار داشت: بر اساس این سند دانش آموزان کشور در عرصه تعلیم و تربیت فعال و نقش آفرین بوده و به تمامی ابعاد شخصیتی آنان توجه می شود.

وی افزود: بر اساس این سند خانواده ها از ارکان تأثیرگذار تربیت بوده و باید مشارکت بیشتری با معلمان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این سند مدارس کشور از یک نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه انسانی تبدیل می شوند.

زارع پور عنوان کرد: برش استانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب ۲۲۲ برنامه و یک هزار فعالیت زیرمجموعه تهیه و تدوین شده که از این تعداد برنامه ۷۲ مورد اولویت دار هستند. 

وی ابراز داشت: مهمترین موانع پیش روی اجرای برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد شامل نداشتن پیوست بودجه ای، همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی و آشنایی محدود عده ای از خانواده ها و مسئولان استان با اهداف، اهمیت و ضرورت این سند است.

زارع پور گفت: راهکارهای مهم در این زمینه شامل معرفی هر چه بیشتر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از طریق رسانه های کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری نشست های توجیهی برای خانواده ها و مدیران اجرایی استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.