طرح طاها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

بهمن رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازرسی ها ۲۰۰ مورد نمونه به آزمایشگاه های کهگیلویه و بویراحمد ارسال،کنترل و ۳۰ نمونه مغایر استاندارد تشخیص داده شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نمونه هایی که مغایر استاندارد تشخیص داده شد برای واحدهای تولیدکننده آنان مکتوب ارسال و نمره منفی لحاظ شد.

رحمتی  با اشاره به اینکه امسال تجهیزات بازی ۶۰ مهد کودک استان بازرسی شد افزود:در این بازرسی ها ۴۵۰ تجهیزات بازی کودکان از نظر استاندارد مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد:در بازرسی اولیه هیچ کدام از تجهیزات بازی کودکان در مهدکودک های کهگیلویه و بویراحمد نمره استاندارد لازم را کسب نکردند.

رحمتی بیان کرد: موضوع غیراستاندارد بودن وسایل بازی مهد کودک ها با قید نام مهد کودک و وسیله به سازمان بهزیستی استان ارسال شده است.

وی عنوان کرد: وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیر استاندارد می‌تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد که این مهم ضرورت تشدید نظارت ها و تعامل بین دستگاه های اجرایی را بیشتر کرده است.

رحمتی از شهروندان خواست در صورت مشاهده کالاهای غیراستاندارد موضوع را از طریق سامانه رسیدگی به شکایت ها با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش دهند.

۲۲ مهرماه به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.