حسین کلانتری روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه تیزهوشان یاسوج اظهار داشت: همچنین بر اساس این مصوبه و تاکید دکتر روحانی هر کدام از وزرا و معاونان رئیس جمهوری به طور مداوم و با برنامه ریزی و نگاه ویژه به این استان سفر کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت مغتنم و نگاه خاص رئیس جمهوری و دولتمردان تدبیر و امید به این استان نهایت بهره و استفاده لازم را برد، یادآور شد: چنین مصوبه ای مصداق بارز رویکرد عدالت محوری در زمینه محرومیت زدایی از سوی هیات دولت است.

کلانتری تصریح کرد:  برای تحقق این مهم و رفع چالش های فراروی این استان باید حاشیه را کم کرد و به متن برگشت.

وی ادامه داد: هم اکنون فضای همدلی، انسجام، هم افزایی در میان تمامی مسئولان و مقامات اجرایی و اعضای شورای تامین کهگیلویه وبویراحمد برای رفع چالش ها ،مشکلات و توسعه همه جانبه این استان در بهترین وضع ممکن حاکم شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها نگاه ویژه و خاصی نسبت به رفع محرومیت ها و توسعه این استان داشته اند که مصداق بارز آن در سفر تاریخی و پربرکت ایشان در حرداد سال ۱۳۷۳ و کمک های ویژه دفتر ایشان برای تکمیل و بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه – دهدشت نمایان است.

کلانتری به موضوع بازگشایی مدارس و ضرورت تحقق عدالت آموزشی در جای جای این استان حتی در دورترین نقطه آن نیز تاکید کرد و گفت: رویکرد و راهبرد دولت بر همین مبنا استوار است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ارتقای برخی شاخص های آموزشی در اداره کل اموزش و پرورش استان در بخش های مختلف از جمله پوشش تحصیلی را قابل تقدیر دانست و گفت: نرخ پوشش تحصیلی در کشور حدود ۷۴درصد است و در این استان بالاتر از ۸۲درصد اعلام شده است.

بیش از ۱۶۱ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی امروز دوشنبه اول مهرماه سال تحصیلی را در حدود سه هزار و ۲۰ مدرسه اغاز کردند.

۵۲درصد از این تعداد پسر و مابقی دختر هستند.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.