اسماعیل خوشوقت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشوری در این زمینه حدود ۳۰ درصد بوده و در کهگیلویه و بویراحمد آمار تلفات عابران پیاده بسیار بالاست.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که چراغ عابر پیاده و پل مکانیزه ندارد و همین کمبود ها سبب افزایش آمار تلفات می شود.

خوشوقت بیان کرد: در مجموع ۷۳ نقطه حادثه خیز در درون شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۱۷ مورد آن در چهار سال اخیر رفع شده است.

وی عنوان کرد: ۴۳ مورد از این نقاط حادثه خیز در این استان موجود هستند که نیاز است اعتبار مورد نیاز در راستای رفع آن ها اختصاص یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظرف ۶ ماه گذشته آمار تلفات در معابر درون شهری در استان ۱۵ درصد کاهش داشته که این آمار در سال گذشته ۱۴ مورد و امسال ۱۲ نفر بوده اند.

خوشوقت ابراز داشت: ۹۰ درصد تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد عامل انسانی دارد هرچند که در حوزه استاندارد خودرو ها مشکل اساسی وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۶۰ درصد تلفات سوانح رانندگی درون شهری در سال ۹۷ رتبه نخست کشور در این حوادث تلخ را کسب کرد.

براساس آمار موجود، سال گذشته ۱۸۶ نفر بر اثر سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند که ۲۵ نفر از آنها در معابر درون شهری در شهرهای مختلف استان جان باختند.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.