رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن  86 نفر طی سال 95 تاکنون در شهرهای این استان خبرداد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: دوربین هایی که در سطح معابر شهری استان، مانند اکثر خیابان های شلوغ شهر یاسوج، خیابان های هفت تیر، جانبازان، طالقانی، بلوار امام و میدان امام حسین داریم دوربین های امنیتی هستند که به وسیله این دوربین ها تخلفات را رصد می کنیم و ما در سطح استان هیچ دوربین ترافیکی، مانند دوربین هایی که در سطح کلان شهرهایی مثل استان اصفهان و فارس که مرکز مانیتورینگ ایجاد می کنند و کل شهر را از لحاظ پوشش ترافیکی زیر نظر می گیرند، نداریم.

وی اظهارکرد: در آخرین جلسه ای که در استانداری برگزار شد قرار شد در سریعترین زمان (آخر شهریور ماه) تعدادی دوربین ترافیکی را در سطح شهر یاسوج و شهرستان گچساران راه اندازی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال95، 25 نفر، در سال 96، 31 نفر، در سال 97، 25 نفر و در سال جاری 5 نفر در سطح شهرهای استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ خوشوقت تصریح کرد: از سال 95 تا کنون شهر یاسوج بیشترین تلفات را داشته است.

وی ادامه داد: طی سال جاری 680 موتور سیکلت و یک هزار و 782 خودرو توقیف شده است. خودروهای بالای یک میلیون خلافی 425 دستگاهبوده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 140 جلد گواهی نامه سال 97 و 98 ضبط شده، کسانی که به علت تخلفات زیاد نمره منفی  آنها به نمره منفی که در قانون هست، رسیده است.

سرهنگ خوشوقت بیان کرد: توصیه های ترافیکی، استان کهگیلویه و بویراحمد، به خصوص یاسوج و شهرستان سی سخت در فصل تابستان میزبان خیلی از گردشگران است، میزبان خوبی باشیم. در رانندگی حوصله داشته باشیم در سفر هامون مدیریت زمان داشته باشیم و به مدت طولانی رانندگی نکنیم چون ممکن است راننده مشکل پیدا کند و واکنشش به خطرات احتمالی کمتر شود. بر اساس تحلیل کارشناسی که انجام گرفته است هر دو ساعت رانندگی کردن نیاز به 15 دقیقه استراحت دارد.

وی تاکید کرد: در جاده هایی که وضعیت هندسی مشخصی ندارند و در سر پیچ جاده ها از سبقت های بی جا خودداری کنند زیرا باعث تصادفات رخ به رخ می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تخلف هایی مانند سد معبر، پارک دوبله، توقف در پیاده رو ها و در زیر تابلو های حمل با جرثقیل که باعث گره ترافیکی می شود حتما خودداری کنند.

سرهنگ خوشوقت افزود: فاصله طولی مناسبی با وسیله نقلیه جلویی داشته باشیم تا در صورت ترمزهای ناگهانی با خودروهای جلویی برخورد نکنیم.

وی اظهارکرد: تلفن همراه در رانندگی همراه خوبی نیست هنگامی که تلفن زنگ می خورد در یک حاشیه امن مسیر توقف کنیم چون رانندگی یکی از مشاغلی است که بیش از همه چیز نیاز به تمرکز دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی راننده باید در حین رانندگی توجه کامل و کافی به جلو داشته باشد از خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات و اشتغال اعضای موثر در رانندگی به نحوی که باعث انحراف ذهنی راننده شود بنابر آیین نامه راهنماعی و رانندگی ممنوع است.

سرهنگ خوشوقت بیان کرد: بستن کمربند ایمنی از درصد بالای تلفات جلوگیری می کند به خصوص هم اکنون که بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب هم الزام شده است و باید حتما کمربند ببندند.

وی اضافه کرد: رعایت سرعت مناسب به خصوص در معابر شهری که بیشترین تصادفات را با عابران پیاده مربوط به سرعت های غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئن است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.