به گزارش ایرنا عزیز فیلی شامگاه دوشنبه در نشست مقابله با آفت ملخ با حضور فرمانداران بهبهان، نورآباد ممسنی و دیلم در گچساران افزود: از این میزان اعتبار تاکنون 2 میلیارد ریال به سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: آفت پوره ملخ تاکنون در مناطق بی بی حکیمه، دشت آهوباز منطقه خشاب در مرز استان بوشهر، لیشتر و باباکلان شناسایی شده است.
فیلی تصریح کرد: برای مقابله با ملخ های صحرایی لازم است یک درصد اعتبارت شهرستان های همجوار به این امر اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: تاکنون امکانات و اعتبارات لازم برای مقابله با آفت ملخ در اختیار مجموعه های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار داده شده است.
فیلی ابراز کرد: تیم هایی از جهاد کشاورزی استان به صورت مستمر، در حال رصد و کنترل این آفت بوده و آماده اقدامات مقابله ای با آن هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع این استان در مرز استان های جنوبی برای مبارزه با ملخ صحرایی پایش شده است.
الیاس تاج الدینی افزود: مبارزه با آفت ملخ تاکنون در سه هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: در هر یک از مناطق آلوده 6 اکیپ متشکل از 15 تا 20 نفر در حال انجام عملیات پایش و سمپاشی هستند.
تاج الدینی ادامه داد: بیش از 6 خودرو سمپاش به مبارزه با ملخ های صحرایی اختصاص داده شد.
وی گفت: به دلیل حساسیت کار سمپاشی در مناطق آلوده در سه مرحله انجام می شود.
تاج الدینی با یادآوری این نکته که ملخ های مهاجر حدود هفت سانتیمتر طول و بخشی از بدن آنها سبز رنگ است از اهالی روستاها و گردشگران خواست در صورت مشاهده به مسئولان گزارش دهند تا کار مبارزه هر چه زودتر آغاز شود.
رئیس جهاد کشاورزی بهبهان نیز در این نشست گفت: تاکنون 82 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع بهبهان در مرز استان های جنوبی برای مبارزه با ملخ صحرایی پایش شده است.
کامبیز محسنی ادامه داد: مبارزه با آفت ملخ در چهار هزار هکتار از مناطق بهبهان انجام شده است.
وی با بیان اینکه تخم گذاری هر ملخ که به صورت خوشه ای انجام می شود و در آینده منجر به تولید 800 ملخ خواهد شد گفت: دلیل نگرانی و جدیت مسئولان، این مساله است.
ملخ‌هایی که از عربستان وارد کشور شده اند تاکنون به استان هایی مانند بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان رسیده اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.