رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی چهار ماهه امسال تصادفات منجر به فوت درون شهری این استان حدود 50 درصد کاهش یافت.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی  این مدت پنج نفر در معابر درون شهری استان جان خود را از دست دادند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد  10 نفر بود.

وی اظهار کرد: در چهار ماهه امسال مصدومان تصادفات درون شهری استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 20 درصدی داشت.

70 درصد تلفات درون شهری عابران پیاده هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: 70 درصد تلفات تصادفات درون شهری استان را طی این مدت عابران پیاده تشکیل می دهند.

سرهنگ خوشوقت دراین خصوص که چه عواملی بیشترین سهم را در تصادفات استان داشته اند تصریح کرد: در زمینه مهندسی ترافیک و زیر ساخت ها باید کار شود چرا که وقتی زیر ساخت آماده نباشد نمی توانیم بگوییم ترافیک ایمنی داریم و رانندگی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای تردد عابران پیاده نصب یک پل هوایی برای عبور عابران پیاده می تواند در کاهش  تلفات انسانی موثر واقع شود، همچنین دستگاه های متولی و مسئول می توانند با ایجاد یک دوربرگردان، تعریض یک خیابان، احداث زیرگذر و روگذر بسیاری از مشکلات ترافیکی و تصادفات استان را حل کنند و کاهش دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر گونه اقدامی جهت نصب تابلو و علائم، نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، ایجاد دور برگردان، خط کشی خیابان ها، خط کشی عابر پیاده، ایجاد گذرگاه عابر پیاده، ایمن سازی محل عبور عابر پیاده در سر چهار راه ها و تقاطع ها از وظایف شهرداری های استان است.

سرهنگ خوشوقت با اشاره به بازدارندگی قوانین راهنمایی و رانندگی بیان کرد: هرچند با توجه به وضعیت اقتصادی مردم جریمه های رانندگی سنگین است اما در بسیاری از موارد بازدارنده نیست.

نبود پارکینگ زمینه ساز تخلفات رانندگی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

وی تاکید کرد: نبود پارکینگ در شهر های استان زمینه ساز ایجاد تخلفات رانندگی از جمله پارک دوبله، سد معبر، توقف در پیاده رو ها و توقف در میدان ها شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته وجود این کمبود ها دلیلی بر توجیه بی قانونی نیست و رانندگان باید قانون را رعایت کنند چرا که ایجاد تخلف زمینه ساز تصادفات است.

خوشوقت ادامه داد: درخصوص فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه گفت: به طور کلی در کشور آمار 17 هزار نفری تلفات نشان می دهد که در زمینه رانندگی، رانندگی خوبی نداریم و نسبت به سایر کشور ها وضعیت مناسبی در این خصوص نداریم.

وی تصریح کرد: هرجا خودرو پلیس ایستاده رانندگانی که عبور می کنند خودروهای مقابل خود را از حضور خودروهای پلیس با اشاره مطلع می کنند که این مسئله نشان دهنده ضعف است، چرا راننده قانون را رعایت نکند که جبر و زور پلیس باعث شود قانون رعایت شود به نظر می رسد این نشان دهنده ضعف فرهنگی در رانندگی است.

وی تاکید کرد: راننده ی که با سرعت غیر مجاز در معابر با حرکت مارپیچی نظم عمومی را به هم می زند و با این حرکات حقوق دیگران را تضعیف می کند، راننده ی که با وجود خستگی و خوابالودگی به رانندگی کردن ادامه می دهد و با این رفتار احتمال دارد دچار صانحه شود و یا عابر پیاده ی که به یکباره به سمت جاده می آید و با ماشین برخورد می کند و فوت می کند نشان دهنده ی ضعف در فرهنگ است. هر چند دستگاه های فرهنگ ساز اقداماتی انجام داده اند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد یاد آور شد: در یک دهه گذشته با اینکه وظیفه پلیس فرهنگ سازی نیست اما اقدامات موثری در جهت فرهنگ سازی به شهروندان ارائه داده ایم از جمله ایجاد شورای آموزش و فرهنگی ترافیک در پلیس راهبر استان، آموزش رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و رانندگان اردوهای راهیان نور توسط کارشناسان و هماهنگی با ادارات آموزش و پرورش در مورد بحث حضور کارشناسان به صورت هفتگی در مدارس که مقررات راهنمایی و رانندگی را آموزش دهند این موارد جز اهدافی هستند که در حوزه فرهنگ ترافیک آموزش می دهیم. طی سال جاری در مدارس به 3 هزار و 300 نفر و در ناوگان عمومی 421 نفر آموزش داده شده است.

سرهنگ خوشوقت اضافه کرد: هر چند از دستگاه های فرهنگ ساز، دستگاه هایی که در زمینه فرهنگ سازی بوجه ی دریافت می کنند انتظار داریم در این زمینه با پلیس همکاری کنند زیرا هر چقدر در زمینه فرهنگ سازی کار شود قاعدتا تصادفات و تلفات کمتر می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.