سرهنگ بهنام ویسی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از بحرانی ترین نقاط حادثه خیز این استان، کمربندی یاسوج است که حدود ۱۲ درصد از تلفات جاده ای این استان در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این کمربندی به طول ۱۵ کیلومتر بوده و تنها راه برای پایان دادن به بسیاری از سوانح جاده ای در این منطقه چهار خطه شدن آن است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال چهار نقطه حادثه خیز و بحرانی شامل دوراهی کریک، دوراهی سپیدار، حوالی تونل گل زردون و شلالدون در گچساران با تلاش مسئولان راهداری کهگیلویه و بویراحمد رفع شدند.

سرهنگ ویسی پور عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از روستاهای این استان، جزو مناطق گردشگری و تفرجگاهی هستند، تردد خودروها در این مناطق نیز بسیار زیاد است و بسیاری از سوانح رانندگی در این مناطق روستایی به وقوع می پیوندند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد نقاط حادثه خیز زیادی وجود دارند که شناسایی نشده اند.

وی گفت: آمار تردد مسافران و گردشگران، امسال در در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ویژه در مناطق سردسیری استان(بویراحمد و دنا) ۱۲ درصد افزایش یافته است.

سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده های برون شهری این استان ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

امسال ۹۳ نفر در تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

این استان با داشتن کمتر از ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.