مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد افزایش فوت ناشی از غرق شدگی در این استان بوده ایم .

«کامروز امینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: 18مورد فوت ناشی از غرق شدگی از ابتدای سالجاری تاکنون در مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده که از این تعداد 16 مورد در چهارماهه امسال و دو مورد در مرداد ماه بوده است .

وی اظهارکرد: از این تعداد غرق شدگی استان 14مورد در شهرستان بویراحمد و دنا و دو مورد در مراکز پزشکی قانونی کهگیلویه به ثبت رسیده و در شهرستان گچساران موردی ثبت نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در چهار ماهه سال گذشته 4 فوت ناشی از غرق شدگی در مراکز پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.

وی نسبت به شنا کردن در رودخانه های استان هشدار داد و عنوان کرد: با توجه به افزایش بارندگی ها در ابتدای امسال و افزایش آب رودخانه ها و اینکه در آستانه فصل گرما قرار داریم مردم و خانواده ها مراقبت های لازم را بعمل آورند و مسئولان و متولیان امر نیز نسبت به ایمن سازی حریم رودخانه ها و نصب علائم هشدار دهند اقدام نمایند تا شاهد حوادث ناگوار غرق شدگی در رودخانه های استان نباشیم .

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور بطور میانگین کهگیلویه و بویراحمد رتبه نهم را در سال 96 و رتبه هفتم را در سال 97 در زمینه فوت ناشی از غرق شدگی را در کشور برحسب جمعیت داشت.

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 1400 رودخانه فصلی و دائمی و دو سد شاه قاسم بویراحمد و سد کوثر گچساران است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.