به گزارش ایرنا، حسینیه ثارالله  یاسوج امروز جمعه بار دیگر شاهد حضور شیرخوارگان ، مادران داغدار و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس های سبز و سیاه به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می کردند.

امروز حسینیه ثارالله میدان اشک ها و عشق و حسرت و هراس مادران داغداری بود که به عشق طفل شیرخوار دشت کربلا، نوای دلنشین و جانسوز لالایی علی اصغر (ع) می سرودند.

در این میدان عشق امروز هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد مادری که گونه های پراشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می گذاشت و آن یکی مادر پریشانی که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش می کرد.

مادران داغدار همچنین کودکان و طفلان شیرخوار را بر روی دستان پرمهر خود گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.

در این مراسم باشکوه نیز مداحان در وصف کودک ۶ ماهه دشت کربلا برای شرکت کنندگان و مادران داغدار مکتب حسین نوحه سرایی کردند.

امروز خیل جمعیت مشتاق و ارادتمند به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه ثارالله یاسوج جوابگوی انبوه عاشقان و دلدادگان نبود و بسیاری از مادران در حالی که طفلان شیرخوار خود را در آغوش داشتند به دلیل ازدحام جمعیت و در بیرون از حسینیه نغمه لالایی برای لب خشکیده کوچکترین شهید کربلا حضرت (علی اصغر) سردادند.

 امروز همچنین مادران و خانواده های داغدار حسینی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به حسینیه ها، تکایا و مصلی های شهر آمده بودند تا فرزندانشان را نذر قیام منتقم خون حسین(ع) کنند و بتوانند مرهمی بر زخم های دل حضرت رباب بگذارند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است به یاد شهادت حضرت علی اصغر (ع) در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و ... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.