غلام عباس سبز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به تغییر سبک زندگی مردم، بیماران نارسایی کلیه در کشور و در استان در حال افزایش است.

وی افزود: بهترین راهکار درمان بیماران نارسایی کلیه پیوند کلیه است و درمان تخصصی این بیماران دیالیز است که به دو روش دیالیز خونی و دیالیز صفاقی صورت می گیرد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش از این درمان تخصصی بیماران نارسایی کلیه در این استان تنها به روش دیالیز خونی(همودیالیز) انجام می گرفت اما این روش درمانی مشکلات زیادی دارد که از جمله آن ها نیاز به مراجعه مداوم بیمار به مراکز درمانی به صورت یک روز در میان و هر روز حدود چهار ساعت است.

وی عنوان کرد: با پیگیری های این معاونت، روز گذشته نخستین مرکز دیالیز صفاقی استان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شود.

سبز تصریح کرد: یادگیری آسان، انجام درمان توسط بیمار در منزل، استقلال شخص و امکان کنترل درمان، برنامه ریزی قابل انعطاف، قابلیت انجام درمان در هر مکان تمیز و عدم نیاز به سوزن برای انجام دیالیز، کمتر بودن خطر ابتلا به هپاتیت ب و افزایش کیفیت بهتر زندگی از جمله مزایای دیالیز صفاقی است که این روش را نسبت به دیالیز خونی ارجح تر می کند.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده توسط واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد هفت بیمار نارسایی کلیه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به روش دیالیز صفاقی درمان می شوند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این بیماران پیش از این، در مراکز دیالیز صفاقی شیراز و اهواز خدمات دریافت می کرده اند، این افراد می توانند به این واحد در بیمارستان شهید جلیل یاسوج مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

سبز عنوان کرد: راه اندازی مراکز دیالیز در بیمارستان های امام خمینی دهدشت و شهید رجایی گچساران نیز در دستور کار است و به زودی راه اندازی خواهند شد.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.