۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه همزمان با سالروز تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نام گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، احد جمالی روز دوشنبه در نشست مشاوران و کارشناسان امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: انقلاب اسلامی داراس سه مرحله بود که شامل شکل گیری انقلاب، پیروزی انقلاب و بالندگی و فرهیختگی آن است.

وی افزود: نقش زنان در این سه مرحله قابل توجه بوده است و با عشق به دین، امام حسین (ع) و با الگو گیری از حضرت زینب (س) برای پیروزی اسلام پا به پای مردان در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

جمالی بیان کرد: مادران و زنان این دیار با وجود احتمال شهادت فرزندان و یا همسران خود آنها را به جبهه های نبرد می فرستادند و چنانچه این مادران نبودند شاید این پیروزی به دست نمی آمد.

وی عنوان کرد: با توجه به توطئه های کنونی دشمن، نقش زنان امروز در مقابله با دشمنان کمتر از گذشته نیست و باید با حفظ ارزش های دفاع مقدس و تربیت نسلی روشنفکر و آگاه از کشور خود دفاع کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: زنان در کنار مردان در پیروزی انقلاب نقش بی بدیلی داشته اند و در اموری همچون پشتیبانی جبهه های جنگ، وظایف امدادی، تقویت روحیه رزمندگان، نگهداری از مجروحان شیمیایی و موارد دیگر خوش درخشیدند.

امیر عباس آسمند افزود: هم اینک شیر زنانی با سرافرازی تمام، از پدران و شوهران خود که یادگار هشت سال دفاع مقدس هستند، مراقبت می کنند و هنوز هم از خود گذشتگی این زنان ملموس است.

وی به برگزاری برنامه های مختلف در هفته دفاع مقدس مبنی بر جلوه دادن حضور سلحشورانه زنان ایرانی در این فتح عظیم توسط حوزه امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تشکیل کمیته زنان و دفاع مقدس با محوریت برنامه های اجرایی بانوان در هفته دفاع مقدس در دستور کار ویژه قرار دارد.

نادیا صداقت تصریح کرد: معرفی بانوان نقش آفرین کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس، تجلیل از نویسندگان زن دفاع مقدس، تجلیل از زنان نمونه شهدا و رزمندگان از جمله برنامه های این حوزه در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی ابراز داشت: امروز دشمن خواهان نفوذ و تاثیر گذاری به شیوه های مختلف بر خانواده های ایرانی است که باید زنان و مادران امروز با هوشیاری تمام با تحکیم بنیان خانواده هایشان از این جنگ سربلند بیرون بیایند.

صداقت عنوان کرد: این ماه «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد و در خصوص اعتبار بخشی برای توانمند سازی زنان این استان تصمیمات قابل توجهی گرفته خواهد شد.

در این نشست پیشنهادها و نقطه نظرات اعضا در خصوص برنامه های کاری زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد به معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد.

۹۸۶۸/1662

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.