به گزارش ایرنا نستهن مقدم روز دوشنبه با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به ایرنا گفت: شهرداری یاسوج در راستای مسئولیت های فرهنگی خود پیش از شروع ماه محرم، جلسات متعددی برای برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم و ساماندهی و خدمات دهی به هیات های مذهبی برگزار کرده است.

مقدم افزود: در همین راستا مراسم سوگواری محفل اشک همراه با مجالس سخنرانی، روضه خوانی و مداحی از ۹ تا ۱۹ شهریور از ساعت ۲۲ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.

وی گفت: سیاه پوش کردن شهر و برپایی بیرق های عزا در سطح شهر و همچنین نصب بنرهای تسلیت و مناسبتی در بیلبوردهای شهری از دیگر اقدامات شهرداری یاسوج  است.

شهردار یاسوج ادامه داد: موکب و پذیرایی از عزاداران حسینی در ده روز اول ماه محرم توسط شهرداری یاسوج در میدان امام حسین (ع) نیز برپا شده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی و نظارت فروشندگان لوازم مراسمات عزاداری در چند نقطه از شهر از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این شهرداری است.

مقدم همچنین با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری یاسوج در راستای رساندن پیام عاشورا گفت: کلاس های طراحی و نقاشی ویژه محرم در پیاده رو های سطح شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تعزیه شهادت امام حسین(ع) با همکاری گروه های هنری نیز از دیگر برنامه های شهرداری یاسوج در دهه اول محرم است.

مقدم گفت: در دهه اول محرم همه روزه مراسم دعای  پرفیض زیارت عاشورا همراه با عزاداری و سینه زنی قبل از شروع ساعت اداری در محل نمازخانه شهرداری یاسوج با حضور کارکنان این شهرداری برپاست.

وی همچنین با اشاره به برنامه های شهرداری یاسوج برای خدمات دهی مناسب به هیات های مذهبی، تاکید کرد: خدمات دهی به هیات های مذهبی از سوی سازمان های پسماند و آتش نشانی شهرداری یاسوج در دهه اول محرم به صورت ویژه در دستور کار این سازمان ها قرار گرفته است.

۹۹۲۹/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.