ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران مهر ماه در کهگیلویه و بویراحمد نرمال،آبان ماه بالاتر از نرمال و آذرماه نرمال خواهد بود.

وی توضیح داد: به بارش هایی که به اندازه بارندگی های بلندمدت باشد بارندگی های نرمال می گویند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از افزایش دمای نیم تا یک درجه سانتیگراد هوای برخی نقاط استان در پاییز امسال خبر داد.

بهره مند در مورد پیش بینی کوتاه مدت نیز گفت: آسمان صاف تا کمی ابری و افزایش باد از پدیده های هواشناسی ۴۸ ساعت آینده در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: ایستگاه امامزاده جعفر با ۴۴/۶ و یاسوج با ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد پس از یک دهه خشکسالی در سال زراعی جاری شاهد بارندگی های مطلوبی بود.

به گفته مسئولان آب منطقه ای استان میزان بارش باران در مناطق مختلف بین ۴۰۰ تا ۲ هزار میلیمتر گزارش شده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

افزایش چشمگیر تولید محصولات کشاورزی،پر شدن مخزن سد کوثر تنها سد بزرگ استان پس از سالها،پرآب شدن چشمه سارها و زنده شدن سد کوچک شاه قاسم پس از خشک شدن نگران کننده آن بخشی از برکات بارندگی های امسال بوده است.

سال آبی از اول مهر هر سال شروع و در سی و یکم شهریور به پایان می رسد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.