رسول فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش آب های سطحی سد کوثر و شاه قاسم بخش عمده ای از سیلاب ها را طی بارش های اخیر ذخیره کردند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش آب های زیرزمینی همچنان باید رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت های پرمصرف را در دستور کار جدی قرار داد.
فرهادی بیان کرد: مهمترین بخش برای آب منطقه ای، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و کمک مردم برای حل مشکل کم آبی در سال های آتی خواهد بود.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در این استان بیش از 595.5 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزون بر 505 میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تاکنون در یاسوج 767.8، سی سخت 689.8، دهدشت 624.9، دوگنبدان 508.7، لیکک 516.9 و امامزاده جعفر 526.8میلی متر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از 10 درصد از روان آب‌های کشور/ نزدیک به 10میلیارد متر مکعب/ را به خود اختصاص داده است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.