علی داودی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۵۶ کنتور حجمی هوشمند بر چاه های مجاز این استان برای مدیریت و کنترل آب مصرفی بویژه در حوزه کشاورزی نصب شد.

وی بیان کرد: نصب کنتور هوشمند در راستای تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی انجام می شود.

وی افزود: هدف اصلی نصب کنتور هوشمند بر چاه ها، اندازه گیری میزان آب برداشت شده توسط بهره برداران و جلوگیری از هرگونه استفاده غیرمجاز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اظهار داشت: نصب دستگاه های هوشمند بر چاه ها، بین منابع و مصارف زیرزمینی تعادل برقرار می کند که باید بهره برداران از این تکنولوژی به صورت بهینه استفاده کنند.

داودی مهر عنوان کرد: عملیات استخراج اطلاعات کنتور به صورت مستقیم از طریق قرائتگر دستی و کارت شارژ و یا با استفاده از سامانه قرائت از راه دور انجام می شود.

وی تصریح کرد: گفت: نهادینه کردن مصرف صحیح و بهینه آب از دیگر سیاست های نصب این تکنولوژی است که همه عوامل از جمله بهره برداران و کشاورزان در این زمینه باید همکاری کنند.

داودی مهر به نحوه برخورد با کسانی که نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند اشاره کرد و افزود: ارجاع به سیستم قضایی و در مرحله بعد عدم ارائه خدماتی مانند تمدید نشدن پروانه بهره برداری و قطع برق چاه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.

 ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی از نوع آبی است.

۹۹۲۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.