سید عبدالوهاب پورالحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ایجاد زیرساخت های آب و برق در این ۲ شهرک گلخانه ای گچساران در حال انجام است.

وی بیان کرد: متقاضیان کشت محصولات گلخانه ای می توانند برای تامین زمین در این مناطق اقدام کنند.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران ابراز داشت:  پرداخت نیمی از بهای زمین به صورت نقد و نیمی دیگر در ۶ قسط از شرایط واگذاری این زمین ها است.

پورالحسینی عنوان کرد: به متقاضیان کشت گیاهان گلخانه ای تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای تامین تجهیزات نیز اعطا می شود.

وی گفت: اولویت واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک های گلخانه ای گچساران دانش آموخته های رشته های کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران توضیح داد: امکان کنترل عوامل تاثیرگذار محیطی همچون تغییرات دمایی، جلوگیری از پدیده های سرمازدگی، گرمازدگی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب و خاک، سوخت و دیگر نهاده های کشاورزی از مزایای کشت گلخانه ای است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد:هم اکنون یک شهرک تولید گل  و نهال در منطقه امامزاده جعفر  در گچساران در حال فعالیت است.

پورالحسینی اضافه کرد: در این گلخانه انواع گل های کاکتوس آپارتمانی و باغچه ای تولید و به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه در تولید گل در این گلخانه از جدید ترین تکنیک های روز  استفاده می شود، ادامه داد: بیش از ۴۰۰ نوع گل در گلخانه امامزاده جعفر تولید می شود.

وی  اضافه کرد: در این گلخانه سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گل آپارتمانی کاکتوس و باغچه ای و ۱۰۰ هزار اصله نهال درخت تولید و روانه بازار می شود.

پورالحسینی ادامه داد: حمایت از این گلخانه که یکی از بزرگترین نمایشگاههای دائمی گل و گیاه جنوب کشور است در دستور کار قرار دارد.

سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می‌شود.

بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.