به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان تمامی ظرفیت های بودجه ۹۸ را شناسایی کرده و در اختیار دستگاه ها قرار داده اما توانمندی مدیر کل در استفاده از این ظرفیتها به عنوان یکی از شاخص های مهم در ارزیابی عملکرد مدیران در جشنواره شهید رجایی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: مدیران و شورای برنامه ریزی باید بر اساس برنامه حرکت کنند و از تمامی از ظرفیتهای توسعه ای کشور استفاده کنند.

وی با اشاره به شکایت دستگاه ها از میزان اعتبارات هزینه ای گفت: این اعتبارات به اندازه ای است که چرخ دستگاه های دولتی بچرخد و سازمان مدیریت اولویت خود را روی پرداخت مطالبات بازنشستگان گذاشته که به رغم مقاومت دستگاه ها اما سال گذشته مطالبات مانده مرخصی بازنشستگان تا پایان سال ۹۶ ، پرداخت شد در حالی که سازمان مدیریت می توانست این کار را انجام ندهد و اعتبارات هزینه ای را برای دستگاه ها بگذارد.

نوروزی ادامه داد: مطالبات مرخصی بازنشستگان سال ۹۷ به صورت صد درصد تخصیص و نقدینگی ۳۵ درصد آن نیز تامین شده است.

وی تاکید کرد:در حال حاضر ۱۹ میلیارد تومان بدهی پاداش بازنشستگان داریم که تامین اعتبار آن به عهده کشور است اما تبصره ۱۲ قانون بودجه می گوید هر دستگاهی با فروش  اموال مازاد بخشی از این بدهی را بپردازد.

به گفته نوروزی مدیر کل باید بتواند این اموال را شناسایی کرده و به گونه ای کار را انجام بدهد که دستگاه نظارتی آن را تایید کند  در حالی که برخی مدیران هم از انجام این کار شانه خالی می کنند و بازنشسته را بین دستگاه ها سرگردان می کنند.

نوروزی تصریح کرد: کار انفرادی ما را به جایی نمی رساند و برای موفقیت نیاز به کار تیمی است چنانچه برنامه خوبی نوشته شود باید دستگاه اجرایی نیز بتواند از عهده اجرای آن بر بیاید و دستگاه نظارتی باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد و راه گذر از توسعه نیافتگی تاریخی، کار گروهی است.

۹۹۲۹/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.