معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله عوامل ایجاد طلاق عدم شناخت زوجین و خانواده نسبت به هم، شکل گیری ازدواج‌های خیابانی، تورم، سنگینی مخارج زندگی، بیکاری، افزایش سن ازدواج و شغل‌های ناپایدار است.

سید رحمت الله شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از دغدغه های ما ازدواج جوانان است. دلایل افزایش سن ازدواج تصمیم به ادامه تحصیل برای رسیدن به شغل مورد هدف، اشتغال و هزینه های سنگین ازدواج است.

وی با بیان اینکه طلاق موضوعی نسبی است و در برهه هایی از سال کاهش یا افزایش می یابد، اظهار کرد: ما جز استان هایی بودیم که آمار طلاق بالا بوده اما در حال حاضر کاهش یافته است و هم اکنون 16 یا هفدهمین استان هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برهه هایی از سال گذشته افزایش طلاق را داشتیم که باعث نگرانی مسئولین و بزرگان استان شد که با پیگیری هایی از حوزه استانداری، ائمه جمعه و دولت آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت.

شاکری تصریح کرد: با توجه به نگاه و حساسیت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دستگاه هایی مثل بهزیستی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، امور جوانان، هلال احمر و همه مسئولین استان مشاوره های پیش از ازدواج و مشاوره های زندگی مشترک یک تا پنج سال انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله عوامل ایجاد طلاق عدم شناخت زوجین و خانواده های آنها نسبت به هم، شکل گیری ازدواج های خیابانی، تورم، سنگینی مخارج زندگی، بیکاری، افزایش سن ازدواج و شغل های ناپایدار است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته حدود 90 درصد تسهیلات ازدواج جوانان پرداخت شد و جز استان هایی پیشرو در این زمینه بوده ایم.

شاکری عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال پرداخت تسهیلات ازدواج کم بوده و طی جلسه ای که با مدیران بانک های عامل خواهیم داشت توصیه می کنیم که در پرداخت وام ازدواج تسریع صورت گیرد.

وی اظهارکرد: رسانه ها ازدواج به موقع و آسان، سخت گیری، چشم و هم چشمی، تسهیل گری ازدواج، برگزاری مراسم ازدواج به صورت سنتی، فراموش نکردن سنت های ازدواج قدیمی و گذشت زن و مرد نسبت به هم را فرهنگ سازی و ترویج کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.