به گزارش ایرنا، علی دادگر عصر پنجشنبه در نشست مجمع سالانه هیأت تیراندازی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ارتقای روزافزون جایگاه تیراندازی ایران در دنیا مربوط به هر ۲ بخش مردان و زنان است و ورزشکاران رده سنی جوانان نیز موفقیت های بیشتری در سال های اخیر کسب کرده اند.

وی افزود: فدراسیون تیراندازی به دلیل تحریم های اقتصادی دشمنان و افزایش بی رویه نرخ ارز دارای محدودیت جدی منابع مالی است و در زمینه تهیه سلاح، سیبل، ساچمه و فشنگ برای هیأت های استانی مشکلات متعددی دارد. 

رئیس فدراسیون تیراندازی بدون اشاره به مبلغ، بیان کرد: بودجه امسال این فدراسیون حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دادگر عنوان کرد: فدراسیون، هیأت های استانی و ورزشکاران رشته تیراندازی کشور سال دشواری را به لحاظ منابع مالی و اعتباری پیش رو دارند و چاره ای جز مقاومت و قناعت کردن نیست.

وی ابراز داشت: هم اینک یکی از بانک های کشور حامی مالی فدراسیون تیراندازی است و بخشی از اعتبارات آن را تأمین می کند.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: برنامه ریزی لازم برای افزایش سهمیه حضور ورزشکاران رشته تیراندازی کشور در رقابت های المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو ژاپن به پنج یا ۶ نفر انجام شده است.

دادگر اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم امسال فدراسیون تیراندازی آموزش همگانی و رایگان این رشته ورزشی به نسل جوان کشور است.

وی افزود: اجرای این طرح از مهرماه ۱۳۹۸ در تمامی استان های کشور آغاز می شود و بر اساس برنامه باید تا پایان امسال ۲۰۰ هزار نفر در ۲ بخش پسران و دختران آموزش داده شوند.

رئیس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: امکانات مورد نیاز برای اجرای این طرح از قبیل تفنگ، تپانچه، سیبل، ساچمه و فشنگ از سوی فدراسیون در اختیار هیأت های استانی قرار می گیرد.

دادگر عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف فدراسیون برای اجرای این طرح قهرمان پروری و پشتوانه سازی برای تیم های ملی رده های مختلف سنی مردان و زنان است.

وی ابراز داشت: سامانه ملی فدراسیون تیراندازی با هدف شفاف سازی هر چه بهتر امور راه اندازی شده و در آینده باید تمامی فعالیت های مربوط به این رشته ورزشی در استان ها از جمله نام نویسی کاندیداها برای شرکت در مجامع انتخاباتی، اقدام های مالی، برگزاری دوره های آموزشی داوری و مربیگری و اعزام ورزشکاران به رقابت های ملی یا بین المللی از طریق این سامانه انجام شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: تجهیز سالن های تیراندازی استان ها جزو وظایف این فدراسیون نیست اما از تأمین برخی امکانات مورد نیاز برای هیأت های استانی دریغ نمی شود.

دادگر اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون تیراندازی با یکی از کارخانه های اسلحه سازی کشور برای تأمین سلاح، ساچمه و فشنگ با قیمت ارزان تر منعقد شده است.

وی افزود: ۲ سال اخیر سه مربی تیراندازی ایران برای مربیگری به سایر کشورهای دنیا اعزام شده اند که مایه افتخار و مباهات است.

رئیس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت های چشمگیر و ورزشکاران مستعد در این رشته هیچ جایگاهی در عرصه قهرمانی کشور ندارد.

دادگر عنوان کرد: امید است رشته ورزشی تیراندازی در کهگیلویه و بویراحمد به زودی با برنامه ریزی و هدف گذاری لازم از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیأت این استان بتواند در کشور مطرح شود.

وی ابراز داشت: انتظار می رود که رئیس هیأت تیراندازی کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به رشد و اعتلای روزافزون این رشته ورزشی در استان ارتباط، تعامل و هماهنگی بیشتری با مدیرکل ورزش و جوانان داشته باشد.

دادگر گفت: دوره های آموزشی داوری و مربیگری تیراندازی در کهگیلویه و بویراحمد بدون بیمه کردن افراد شرکت کننده برگزار نشود.

وی اظهار داشت: مدیریت و نگهداری سالن های تیراندازی کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار شود.

افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.