به گزارش ایرنا محمد فرهادی روز چهارشنبه در نشست تخصصی دفاتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن ورزشی حوزه شرق کشور افزود: سال های اخیر توجه به زیرساخت های ورزشی در دستور کار دولت ها بوده و به تبع این نگاه شاهد افزایش چشمگیر اعتبارات توسعه ورزشی و افزایش پروژه های ورزشی سطح کشور بودیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی نوپاست و تصمیماتی که دولت وقت بر اجرای کوچک سازی دولت گرفت، چارت سازمانی خراسان جنوبی کوچک تر از دیگر استان ها بسته شد، با این وجود باز هم 47 درصد پست های سازمانی ما خالی است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی گفت: متولی ساخت و ساز در کشور وزارت راه و شهرسازی است و همه ساخت و سازها باید از طریق این مجموعه انجام شود.
وی افزود: به دلیل مشکلاتی که سال های قبل در این خصوص ایجاد شد، دیگر دستگاه های اجرایی هم مجبور شدند با وجود اینکه دفاتر فنی قوی نداشتند به این عرصه ورود کنند که این اقدام هم مثبت بود و هم آسیب هایی را دربر داشت که مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید به تقویت چارت سازمانی در حوزه فنی توجه کنند.
فرهادی تصریح کرد: در کنار تقویت دفاتر فنی استفاده از خدمات بخش خصوصی به این فرآیند کمک می کند و در خراسان جنوبی بعد از حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، به سمت استفاده از خدمات مشاور رفته ایم و امروز شاهد افزایش چشمگیر کیفیت پروژه های عمرانی هستیم.
وی گفت: 12 درصد اعتبارات کشور به شکل اعتبار استانی توزیع می شود و بقیه اعتبارات ملی است که مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری کنند سهم ورزش و جوانان از دیگر اعتبارات که در کشور توزیع می شود افزایش یابد و باید از ظرفیت پروژه های ملی بهتر استفاده کرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه شرق کشور نگاه ویژه ای می طلبد و معضلات این منطقه زیاد است که اگر انگیزه و مشوق لازم برای ماندگاری جمعیت در این منطقه نباشد مهاجرت افزایش می یابد و تبعات امنیتی برای همه کشور دارد.
وی گفت: برگزاری این همایش ها به هم افزایی و استفاده از تجربه دیگر استان ها کمک می کند و اگر در چهار استان شرق کشور ارتباطات بیشتر شود موجب پیمان کاری می شود و مطالبه به حق استان های شرقی را در سبد اعتبارات ملی می بینیم.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.