به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، برنامه و تمرکز اصلی این نهاد حاکمیتی و نظارتی و البته با پیگیری و تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد امسال بیشتر بر راستی آزمایی این ۶ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده و همچنین تبدیل آنها به اشتغال پایدار خواهد بود.

پروانه نیک مرام امروز پنجشنبه درآیین تجلیل روز خبرنگار در خبرنگاران یادآور شد: از مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایر در کشور سهم تخصیصی استان کهگیلویه وبویراحمد ۲هزار و۹۱۰ میلیارد ریال بود که تاکنون بیش از ۷۱درصد آن جذب و پرداخت شده است.

جذب ۱۰۰درصد مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از جذب ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: میزان تسهیلات تخصیصی در این زمینه نیز ۶۰ میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد بر اساس ارزیابی ها و شاخص های پیشبینی شده در بخش های گوناگون از سوی گروه های ارزیاب وزارتخانه مربوطه سال گذشته رتبه عالی را کسب کرد.

۱۴۳۹ تعاونی فعال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد همچنین تعداد تعاونی های فعال در سطح استان را حدود یک هزار و ۴۳۹ مورد عنوان کرد و گفت: میزان اشتغال فعال این تعاونی ها نیز ۱۵ هزار و ۴۹۲ نفر است.

نیک مرام اضافه کرد: میزان اشتغالزایی در دست اقدام در تعاونی های فعال نیز ۶ هزار و ۷۲۳ نفر پیش بینی شده است.

وی تعداد کل تعاونی های موجود و ثبت شده در سطح استان را نیز سه هزار و ۲۱۳ تعاونی اعلام کرد.

بررسی ۲ هزار دادخواست کارگری

نیک مرام همچنین با اشاره به رسیدگی به دادخواست ها و شکایات کارگران در بخش ها و مشاغل مختلف کارگری گفت: سال گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار مورد دادخواست و شکایت در این زمینه و در هیات های تخصصی و حل اختلاف این اداره کل بررسی و منتج به نتیجه شده است.

وی همچنین شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در سطح استان را هم اینک ۹۹۶ نفر ذکر کرد.

اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد

نیک مرام همچنین از اجرای طرح پرداخت یارانه دستمرد برای کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری و جذب افراد بالای ۲۰ تا ۳۵ سال دارای مدرک دیپلم و بالاتر می کنند خبر داد و گفت: حدود ۴۰درصد دستمزد را اداره کل تعاونف کار و رفاه اجتماعی پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه هم اینک هشت استان در سطح کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان های مورد هدف و پایلوت برای اجرای این طرح معرفی شده اند، گفت: مراکز استان ها مشمول اجرای این طرح نیستند.

نیک مرام مبلغ اختصاصی برای اجرای این طرح در استان را نیز افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های راهبردی دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.