به گزارش ایرنا عباس رکنی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: باید از ظرفیت های موجود در کارگروه اشتغال نهایت بهره را ببریم.
وی بیان کرد: با صیانت از حقوق کارگران و توجه به تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار امکان رفع معضلات و تنگناهای اقتصادی فراهم می شود و خانواده کار و تلاش استان امسال آمادگی خود را برای حرکت به سوی تولید ملی و اشتغال پایدار اعلام می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: براساس قانون برنامه و بودجه، تعاون باید 25 درصد از بخش اقتصادی کشور تامین شود این در حالیست که با وجود حدود 96 هزار تعاونی فعال در کشور، سهم ما در اقتصاد به 6 درصد بیشتر نمی رسد.
وی ادامه داد: باید به کارهای محتوایی و دقیق فکر کنیم تا در برنامه پنج ساله توسعه حداقل به 15 درصد رشد در حوزه اقتصادی دست یابیم.
مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: چهار سال گذشته بیش از 37 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.
محمد سنجری با اشاره به اینکه 15 سال در خراسان جنوبی مشغول به کار بود افزود: اینجا شاید محروم ترین استان به لحاظ قهر طبیعت باشد اما از نظر نیروی انسانی کارآمد بسیار ثروتمند و غنی است.
وی بیان کرد: فقط افرادی در استان مرزی خراسان جنوبی می توانند کار کنند که عرق ملی داشته و با سختی بزرگ شده باشند، این افراد می توانند در شرایط ویژه استان مقاومت کرده و با صداقت امور مردم را پیش ببرند.
وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار جزو اولویت های این اداره کل در استان بود گفت: با نهادینه کردن فرهنگ کار کوشیدیم فردی از اداره کار ترس نداشته باشد و امروز اختلاف بین کارگر و کارفرما کاهش چشمگیری دارد.
سنجری عنوان کرد: میزان شکایت هایی که به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در چهار سال گذشته وصول شد 50 درصد و زمان پیگیری به شکایات واصله به این ادار کل نیز بیش از 66 درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه آموزش ایمنی امری ضروری و لازم در حوزه اشتغال است، افزود: در این راستا میزان آموزش های ایمنی در استان بیش از 80 درصد رشد داشت.
وی به انجام بیش از یکهزار مورد بازرسی از کارگاه ها و واحدهای صنفی مختلف در استان اشاره کرد و گفت: بازدیدهای مرتب سبب شد میزان حوادث ناشی از کار 49 درصد کاهش یابد.
سنجری اضافه کرد: در حال حاضر تعداد تشکل های کارگری استان با 45 درصد رشد نسبت به سال 92 به 264 مورد رسیده است.
وی پرداخت بیش از 17.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی را از دیگر اقدامات انجام شده در استان دانست و گفت: راه اندازی 2 مرکز مشاوره کارآفرینی و کانون کارآفرینان برتر استان از دیگر اقدامات است.
وی از رشد 17 درصدی تشکیل تعاونی ها در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 413 تعاونی در استان فعال است و طی چند سال اخیر بیش از 83 میلیارد ریال در تعاونی ها جذب شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.