به گزارش ایرنا قبض های خدماتی برق و گاز در کهگیلویه و بویراحمد قرار است از ابتدای مهرماه سال جاری به شکل پیامک برای مشترکان در این استان ارسال شوند.

مردم خاطره های تلخ و شیرینی با کاغذهایی دارند که هرماه درب منزل تحویل داده می شدند؛ از قبض های اشتباهی تا قبض های اخطار. اما این قبض ها بزودی به لیست نوستالژی های دهه های ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰  اضافه می شوند.

آن گونه که پیش از این وزیر ارتباطات گفته بود این تصمیم  یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پی خواهد داشت.

این تصمیم پیامدهای مثبت دیگری مانند حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان، صرفه جویی ارزی در زمینه کاغذ و ... هم دارد که ممکن است در نگاه نخست دیده نشود اما بدون تردید تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جایگزین قبوض کاغذی می‌تواند پیامک، اپلیکیشن‌ها و اپ‌های مختلف باشد که هم اطلاع رسانی را برای مشترکان فراهم می کند و هم مشاغل جدید ایجاد خواهد کرد.

قبض های کاغذی علاوه بر مشکلات زیست محیطی که باعث قطع وسیع درختان می شود بعضی مواقع ممکن است به موقع به دست مشترکان نرسد. با پیامکی شدن قبض ها می توان قبض را در همان لحظه دریافت و به صورت آنلاین پرداخت کرد.

 با الکترونیکی شدن قبوض سالانه از قطع هزاران درخت جلوگیری و گام های موثری در راستای حفظ محیط زیست برداشته می شود. همچنین با این کار، مشکلات مراجعه به بانک و ایستادن در صف های طولانی نیز حذف و زمان کمتری از مشترک گرفته می شود.

نحوه دریافت قبض های پیامکی برق

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آغاز مهرماه امسال قبض‌های کاغذی برق در این استان حذف و صورتحساب از راه پیامک به مشترکان فرستاده خواهد شد.

اسماعیل صادقی اظهار داشت: هم اکنون ۶۰ درصد از اشتراک‌های کهگیلویه و بویراحمد در سامانه فراگیر مشترکان شرکت توزیع برق دارای شماره تلفن همراه ثبت شده هستند.

وی افزود: مشترکانی که نیاز به نوشتن شماره تازه و یا تغییر شماره‌های پیشین خود دارند می‌توانند شناسه رسید خود را به شیوه پیامک به سامانه ۳۰۰۰۷۵۲۱ارسال کنند.

صادقی بیان کرد: مشترکان همچنین می‌توانند با اعلام شماره تلفن همراه سرپرستان خانوار به مأموران قرائت در محل، مراجعه به دفترهای پیشخوان طرف قرارداد و یا نوشتن شماره خود در درگاه شرکت توزیع برق به نشانی www.kbepdco.ir  نسبت به نوشتن شماره خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در صورت جابجایی مستأجر، مالک و یا مستأجر جدید می‌توانند از طریق تلفن همراه خود شماره شناسه قبض را به ۳۰۰۰۷۵۲۱ بفرستند تا شماره تلفن مستأجر جدید جایگزین شماره قبلی شود.

صادقی عنوان کرد: کرایه نشینان پس از  پایان زمان کرایه می‌توانند با فرستادن شماره۱۳ رقمی شناسه قبض محل اجاره قبلی را به‌صورت شناسه قبض* ارسال کنند تا پس از آن فرستادن پیامک محل مورد نظر برای آنها غیر فعال شود.

قبض های گاز پیامکی می شوند

مدیر بهره برداری شرکت گاز  کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مهرماه امسال توزیع قبوض کاغذی گاز حذف و اطلاعات قبض به صورت پیامک ارسال می‌شود.

مجید روح الهی افزود: به منظور اجرای طرح ملی قبض سبز، حفظ محیط زیست و توسعه خدمات الکترونیک، قبض کاغذی گاز توزیع نخواهد شد.

وی بیان کرد: اطلاعات قبض هر ماه بصورت پیامکی و به شماره تلفن همراه مشترک ارسال خواهد شد.

روح الهی تصریح کرد: مشترکان پس از دریافت قبض پیامکی باید از روش‌های غیرحضوری، برای پرداخت صورت حساب خود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشترکان هر چه سریعتر نسبت به ارسال شماره اشتراک انشعاب گاز به شماره ۲۰۰۰۷۴۱۹۴ برای ثبت شماره همراه خود در سامانه مشترکین گاز اقدام کنند.

حذف قبوض کاغذی در مجموع باعث صرفه‌جویی برای شرکت‌های خدمات رسان در استان می شود و علاوه بر ارزش پولی این صرفه‌جویی، کنار گذاشتن قبض‌های کاغذی، با توجه به کاهش مصرف کاغذ، تأثیر مثبتی بر حفظ محیط زیست خواهد داشت.

۹۹۲۸/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.