معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با کمبود 4 هزار تنی تولید تخم مرغ مواجه است.

محمدجعفر طالبیان پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود : میزان تولید تخم مرغ در استان در سال گذشته 4 هزار و 167 تن بوده است.

وی اظهارکرد: تعداد واحدهای تولید تخم مرغ استان 4 واحد است که همگی فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان کرد: میزان کمبود تولید تخم مرغ در استان 4 هزار تن برآورد شده است که این میزان کسری از استان های اصفهان و قم تامین می شود.

طالبیان پور تصریح کرد: سرانه مصرف تخم مرغ در استان 11.5 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: بیشترین تولید تخم مرغ استان در شهرستان گچساران است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد، عنوان کرد: پیش بینی می شود با توجه به آغاز فعالیت یک واحد پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت 50 هزار قطعه در نیمه دوم سال جاری در روستای گنجگون شهرستان بویراحمد میزان تولید تخم مرغ نسبت به سال 97 حدود 5 درصد افزایش داشته باشد.

طالبیان پور بیان کرد: توسعه کمی، توزیع نهاده های دولتی با ارز 4 هزار و 200 تومان و بهبود قیمت عرضه محصولات تولیدی متناسب با قیمت تمام شده از جمله برنامه های افزایش تولید میزان تخم مرغ در استان است.

وی اظهارکرد: مهمترین مشکلات تولید تخم مرغ در استان نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت نهاده ها، نوسانات شدید قیمت عرضه محصولات است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: با توجه به سرانه مصرف 11.5 کیلوگرم به ازای هر نفر از جمعیت استان و نیاز مصرفی تخم مرغ 8 هزار و 200 تنی سالانه است که هم اکنون میزان تولید فعلی حدود 50 درصد نیاز شهروندان را تامین می نماید و برای برون رفت از این وضعیت توسعه کمی و اعطای تسهیلات و احداث واحدهای جدید به متقاضیان دارای مجوز تاسیس مدنظر می باشد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.