علی خوان پایه روز یکشنبه در نشست کمیته اشتغال گچساران افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و میزان بالای ساعات آفتابی شهرستان گچساران، تولید انرژی پاک خورشیدی در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.
وی بیان کرد: برآورد اولیه هزینه اجرای این طرح بیش از 700 میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن سه هزار و 500 نفر بصورت مستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد.
خوان پایه تصریح کرد: تولید انرژی پاک به‌دلیل نداشتن آلاینده ‌های زیست‌محیطی بدون نیاز به آب در حوزه انرژی سبز بوده و برای کمک به حفظ محیط ‌زیست جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان قرار دارد.
فرماندار گچساران گفت: سرمایه‌گذاری و تامین قطعات مورد نیاز در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی و ایجاد شغل یکی از اولویت‌های این شهرستان است.
وی ساخت کارخانه تولید کود ارگانیک در گچساران را مهم دانست: برای تولید کود ارگانیک نیاز به راه‌اندازی معدن فسفات و گوگرد در این شهرستان است.
خوان پایه به ظرفیت این شهرستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: آبیاری نوین در 12هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان هم اکنون در دست مطالعه یا اجراست.
وی ابراز کرد: تاکنون طرح آبیاری نوین در 10 هزارو 50 هکتار از مزارع این شهرستان اجرا شده که از این میزان بیش از هفت هزار هکتار در دولت تدبیر و امید بوده است.
فرماندار گچساران گفت: دولت تمام تلاش خود را در زمینه اشتغال در سطح شهر و روستا انجام داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 308 طرح اشتغال روستایی با اعتبار بیش از 430 میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 933 نفر برای اشتغال روستاهای گچساران پیشی بینی شده است.
پروانه نیک مرام افزود: 195 طرح اشتغالزاز از سال 96 تاکنون در روستاهای گچساران اجرا شده است.
وی ابراز کرد: این تعداد طرح در بخش های مختلف بوده که 648 نفر در این زمینه به اشتغال مشغول شدند.
نیک مرام اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح بیش از 180 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
2082/3239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.