ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه‌های بشار و مهریان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، برگ تازه ای از تصرف و تجاوز به حریم این رودخانه ها را باز کرده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از یاسوج، این ساخت و سازهای شبانه در ماه مبارک رمضان از ساعت 9 شب به بعد از حاشیه این رودخانه‌ها شروع و شگرد متصرفین و متجاوزین به حریم رودخانه‌ها، کاشت درخت و ساخت دیوارهای حائل بصورت خاکریز است.

تپه‌های متعددی از خاک و مصالح ساختمانی غیرقابل استفاده هم اکنون در حاشیه رودخانه مهریان و بشار به خوبی قابل مشاهده است که دل هر رهگذری را بدون شک به درد می آورد.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تائید این خبر، از ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه‌های مهریان و بشار یاسوج و برخورد قاطع قانونی با متجاوزین و متصرفان به حریم این رودخانه ها خبر می دهد.

" سیدعبدالمنان دانشی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه ساخت و سازهای شبانه در حاشیه رودخانه‌های بشار و مهریان یاسوج توسط برخی متجاوزین و متصرفان به حریم رودخانه‌ها شروع شده و البته گشت‌های شبانه شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم نظارت‌های جدی‌تری نسبت به گذشته خواهند داشت.

وی از توقیف هشت دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه این رودخانه‌ها در چند شب گذشته خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد برای تصرف حریم رودخانه‌ها با کرایه کردن ماشین آلات سنگین اقدام به خاکریزی و ریختن مصالح ساختمانی فاقد استفاده در حاشیه رودخانه ها می‌کنند.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این شرکت با شدت بیشتری نسبت به گذشته با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد، یادآور شد: برخی از ماشین آلات سنگین توقیف شده " لیزینگی " و اکنون مالک آن برای خروج آن از پارکینگ بایستی تمامی اقساط آن را پرداخت کند.

دانشی افزود: از دارندگان ماشین آلات سنگین می‌خواهیم شبانه اقدام به انتقال مصالح ساختمانی و یا هر چیز دیگری به حاشیه رودخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند که در آن صورت خودروی آنها توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی از توقیف 2 دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن‌های تعطیل شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج خبرداد و اظهار داشت: چند شب پیش 2 دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن‌های رودخانه بشار یاسوج توقیف و معلوم شد مالک آن از رانندگان خواسته خاک و مصالح ساختمانی را به بهانه تصرف اراضی محدوده سنگ شکن ریخته تا بعدا مورد تصرف قرار گیرد.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قول را به مردم استان می‌دهیم که شدت برخوردهای قانونی با متجاوزین و متصرفان به رودخانه های استان بویژه بشار و مهریان یاسوج را بیشتر کنیم.

دانشی، جریمه قانونی متجاوزین و متصرفان بیت المال را " زندانی " و پرداخت هزینه‌های سنگین مالی عنوان و خاطرنشان کرد: این تصرف‌ها جرم دولتی دارد.

وی افزود:‌ برخورد با متجاوزان و متصرفان حریم رودخانه‌ها تنها برعهده شرکت آب منطقه ای بوده و ما نیز تلاش‌های خود برای برخورد قانونی با این افراد در روزها و ماه‌های آینده را شدت خواهیم بخشید.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها، این شرکت را مطلع کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، ۱۸ رودخانه کوچک و بزرگ، ۴۰ چشمه جوشان آب آشامیدنی و معدنی، ۱۷حلقه قنات، پنج آبشار، سه دریاچه، ۶۰ دره و تنگه، بوستان ها و دشت‌های سرسبز، امامزاده‌ها، گنبدها، قلعه‌ها، کاروانسراها، مساجد، آب انبارها آتشکده‌ها، پل‌ها و برج‌های تاریخی از نقاط گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.