علی خوان پایه روز سه شنبه در شورای حفاظت از منابع آب گچساران افزود: طرح انتقال آب به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع)گچساران در دولت تدبیر و امید در گچساران اجرا شد.
وی بیان کرد: برای اجرای طرح بزرگ آبرسانی از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر (ع)45 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی اجرا شده که با بهره برداری از این طرح سالانه 36 میلیون متر مکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران انتقال می یابد.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح آب مورد نیاز یکهزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر (ع)و سربیشه، یکهزار هکتار سراب ننیز و خربل، 850 هکتار پاکوه و ماهور باشت و 450 هکتار زمین در روستای بید زرد گچساران تامین شد.
خوان پایه تکمیل طرح آبیاری نوین دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران را از طرح‌های اولویت دار بخش کشاورزی دانست و گفت: سه هزارو 300 هکتار از زمین های کشاورزی این دشت تاکنون به آبیاری نوین تبدیل شده که 200 هکتار دیگر در منطقه ماهور باشت در دست اجراست.
وی اجرای مخزن 10 هزار متر مکعبی بتنی، 12 الکترو پمپاژ و سد انحراف به طول 110 متر و ارتفاع پنج و نیم متر از مشخصات این طرح است.
رئیس اداره امور آب گچساران گفت: مدیریت صحیح منابع آبی، جلوگیری از برداشت های غیرمجاز و رهاسازی آب باید بطور جدی دنبال شود.
عارف بهگام تصریح کرد: حقابه کشاورزی هر هکتار در دشت امامزاده جعفر 2 میلیون ریال است که متاسفانه کشاورزان این منطقه از سال گذشته تاکنون پرداخت نکرده اند.
شهرستان گچساران 30هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در بخش کشاورزی این شهرستان هفت هزار نفر فعالیت دارند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.