آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت روز کارگر، در یاسوج اظهار داشت: نیاز است قانون کار هر جا که به‌طور درست، صریح و شفاف بیان نشده اصلاح شود تا حقی در این میان از کسی ضایع نشود.
وی افزود: قانون کار باید به نفع کار پایدار باشد و منجر به رونق تولید و اشتغال پایدار شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال سال رونق تولید نامگذاری شده باید با آسیب شناسی لازم ظرفیت‌های بخش تولید و صنعت را برای رونق تولید هر چه بیشتر و اشتغال بالفعل فعال کرد.
وی برخی مشکلات قراردادهای کوتاه مدت کارگری و کارفرمایی در کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و افزود: این رویه ناشی از مفید نبودن قانون کار در بسیاری از موارد است.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: در صورتی که قوانین کار اصلاح نشود معضل و فقر ایجاد شده از آن در آینده نزدیک و برای نسل پیش رو قابل مشاهده خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از کارمندان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خواست که به مطالعه دقیق قانون کار و شناسایی بندها و موادی که به نحوی دارای انحراف، کاستی و تزلزل در زمینه رابطه کارگری و کارفرمایی است اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان، تلاش برای پایداری اشتغال نیروی کار و ایجاد زمینه رفاه این قشر آسیب پذیر جزو رسالت‌های مهم این اداره کل است.
پروانه نیک مرام ایجاد اشتغال را یک دغدغه اساسی برای مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: تحقق این امر به‌عنوان مهمترین چالش اقتصادی و دغدغه عمومی جامعه نیازمند همکاری بین بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی بیان کرد: بدون شک کارگران سخت کوش استان کهگیلویه و بویراحمد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده است، با اراده تر و مصمم تر از سالهای پیش برای بهبود فضای کسب و کار و تحقق کامل این شعار راهبردی گام بر خواهند داشت و در این زمینه حمایت های لازم از آن ها انجام خواهد شد.
11 اردیبهشت امسال مصادف با اول ماه می روز جهانی کار و کارگر است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.