به گزارش ایرنا 'عباس امراللهی' روز دوشنبه در آیینی که به مناسبت هفته کار و کارگر در این شهر برگزار شد افزود: در بیست و نهمین جشنواره ملی امتنان از کارگران که هفته کارگر در تهران برگزار شد، محمد افخمی از پرسنل گروه کارخانجات شیشه اردکان به عنوان کارگر نمونه ملی در حوزه صنعت معرفی و از دست رئیس‌جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لوح تقدیر و هدیه دریافت کرد .
وی از دیدار این کارگر نمونه به همراه برگزیدگان حوزه های کاری دیگر با مقام معظم رهبری نیز در دهم اردیبهشت خبر داد.
امراللهی با بیان اینکه افخمی به خاطر طرح بلوک سبک و طرح زیست محیطی به این افتخار دست یافت تصریح کرد: وی که متولد 1360 و دارای مدرک فوق لیسانس عمران از دانشگاه آزاد یزد است، هم اکنون با سمت مدیر واحد عمران در گروه کارخانجات شیشه اردکان مشغول بکار است.
وی در ادامه افزود: در اجرای ماده 195 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص، مخترع و مبتکر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه ساله نسبت به انتخاب کارگران نمونه سال اقدام می‌کند که با عنوان جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار، تلاشگران و واحدهای نمونه و در سه سطح برگزار می‌شود.
امراللهی ادامه ‌داد: بیست و نهمین جشنواره امتنان در یزد از شهریورماه 1396 آغاز شد که در مرحله مقدماتی یا کارگاهی، کارفرمایان، کارگران و گروه‌های کار نمونه خود را انتخاب و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کردند.
این مسئول ادامه داد: سپس پرونده‌ها به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد و در این مرحله اداره کل با تشکیل کمیته فنی و داوری متشکل از کارشناسان مجرب و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به انتخاب کارگران نمونه اقدام کرد.
امراللهی افزود: در هفته کارگر این اداره‌کل اقدام به برگزاری جشنواره استانی امتنان از کارگران و گروه‌های کار خواهد نمود که در آیینی با حضور مسئولان استانی از این عزیزان قدردانی خواهد شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.